«خدامحوری، مردمی بودن و فسادستیزی» مهمترین ویژگی های آیت الله رئیسی بود

حجت الاسلام صباغیان با اشاره به اینکه مثلث طلایی «خدامحوری، مردمی بودن و فسادستیزی» مهمترین ویژگی های آیت الله رئیسی بود، گفت: ایشان در امتداد اهداف انبیا و اولیا و امامین انقلاب خدمت بی منت کرد.

حجت الاسلام حسن صباغیان-امام جمعه زیرکوه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: آیت الله رئیسی حلقه وصل بین خدا و مردم و از قبیله عباد خاص و خالص خدا بود که به غافله شهدا پیوست.

وی با اشاره به اینکه خادم، خاضع بودن و جهادی و انقلابی بودن از ویژگی های آیت الله رئیسی بود، ادامه داد: ایشان فردی زاهد و متقی و مومن و ذوب در سلسله ولایت بود و تکلیف محوری در تمام زندگی او امتداد داشت و حقیقتاً خدا در متن زندگی ایشان قابل مشاهده بود.

امام جمعه زیرکوه با تاکید بر اینکه مهمترین ویژگی آیت الله رئیسی یک مثلث طلایی بود، افزود: یک ضلع آن خدا محوری و یک ضلع آن مردمی بودن و ضلع سوم آن طاغوت ستیزی و فساد ستیزی و شدت و سختی با استکبار بود و از دیگر ویژگی های آیت الله رئیسی این بود که در امتداد اهداف انبیاء و اولیاء و امامین انقلاب خدمت بی منت کرد.

حجت الاسلام صباغیان در ادامه عنوان کرد: آیت الله رئیسی بار دیگران را بر دوش می کشید تا لبخندی بر لب مستضعفان و محرومان و مظلومان بنشاند و در تمام زندگی‌اش تفریح را مزه نکرد و خواب راحت را طلاق داد و هیچ وقت راحتی را در آغوش نکشید تا از رنج و ناراحتی دیگران بکاهد و همیشه خودش را طلبه ای خادم می‌دانست و از طرف دیگر عرصه را بر مفسدان تنگ کرده و قاتل فساد و عاشق صلاح و خیر بود.

وی با اشاره به خاطره ای از دیدار با آیت الله رئیسی گفت: بسیار توفیق دیدار با این انسان بزرگوار را داشته ام و آخرین دیدار حقیر از نزدیک در گردهمایی ائمه جمعه در تهران بود که از نزدیک مصافحه نموده و نامه ای را هم خدمتشون تقدیم کردم.

حجت الاسلام صباغیان ادامه داد: البته در این گردهمایی هر سه شهید بزرگوار هم وزیر امور خارجه «امیرعبدالهیان» و هم آن عالم کم نظیر و مردمی حضرت آیت الله «آل هاشم» امام جمعه تبریز را ملاقات کردم و واقعاً هر سه نفر لایق شهادت بودند.

امام جمعه زیرکوه با اشاره به اینکه پیام شهادت این است که شهدا زنده ابدی می‌مانند، افزود: شهادت برای امثال آیت الله رئیسی که به وصال رسیده اند سعادت و برای ما که جا مانده ایم خسارت است.

حجت الاسلام صباغیان در پایان گفت: اگر گوش دل باز کنیم خواهیم شنید که شهدا فریاد می‌زنند که آنچه می‌ماند، شهادت و طریق و اندیشه و مسلک و جریان و تفکر است و رئیسی ها تکثیر می‌شوند و راهشان ادامه دارد.

کد خبر 1764704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha