سادگی و صمیمیت رئیس جمهور مردم روستای کروچان را متعجب کرده بود

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: بنده طلبه ای جوان هستم برخورد صمیمی و رفتار محبت آمیز رییس جمهوری با مردم روستای کروچان برای من که اولین بار بود رییس جمهور را از نزدیک می دیدم، درس بزرگی داشت‌ و مردم هم از این همه سادگی و صمیمیت رییس جمهوری متعجب بودند.

حجت الاسلام کاظم صادقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهوری، گفت: در برنامه سفر رییس جمهوری به کرمان، مسئولین استانی در بازدیدهای شهرستانی رییس جمهوری، بازدید از جازموریان که آن زمان بخش بود را ندیده بودند.

سادگی و صمیمیت رییس جمهوری مردم روستای کروچان را متعجب کرده بود

امام جمعه جازموریان افزود: اما رییس جمهوری سفارش کرده بود که بازدید از جازموریان باید در این سفر باشد و این طوری شد که به ما اطلاع دادند قرار است رییس جمهوری اول صبح روز جمعه در بخش جازموریان حضور پیدا کند.  
وی با اشاره به طوفانی بودن هوا در سفر رییس جمهوری به کروچان، بیان کرد: جازموریان به طوفان هایش معروف است، به طوفان های فصلی که همیشه مهمان مردم جازموریان هستند که بلوچ ها به این طوفان ها باد شمال می گویند.
حجت الاسلام صادقی ادامه داد: آن صبح جمعه شدت طوفان شمال بسیار زیاد بود به حدی که چشم تا یک متری را نمی دید و مردم آن روز فکر نمی کردند که به دلیل بدی آب و هوا اما رییس جمهوری در بخش جازموریان و روستای کروچان حضور پیدا کند.
امام جمعه جازموریان اظهار کرد: گر چه در آخرین لحظات اعلام کردند سفر رییس جمهوری به دلیل بدی آب و هوا کنسل شده اما آیت الله رییسی گفته بودند باید با مردم نجیب جازموریان دیداری داشته باشم که خب علی رغم بدی و سختی آب و هوا به این منطقه محروم تشریف آوردند.
وی عنوان کرد: یادم می آید آن روز به قدری هوا بد و طوفانی بود که مردم مجبور شدند لاستیک آتش بزنند تا از طریق بالا رفتن دود لاستیک، بالگرد مکان فرود آمدن را ببیند.

سادگی و صمیمیت رییس جمهوری مردم روستای کروچان را متعجب کرده بود

حجت الاسلام صادقی یادآور شد: بعد از سیل بهمن ماه ۱۴۰۰ روستای کروچان به طور کلی زیر آب فرو رفت و سیل به اراضی کشاورزی و منازل مسکونی آنها آسیب زد و دام ها و دارایی آنها تلف شد.
امام جمعه جازموریان اضافه کرد: در آن روز مردم روستای کروچان از رییس جمهوری درخواست تسطیح اراضی، متناسب سازی ورودی روستا، مقاوم سازی منازل مسکونی، تامین لوازم منزل و همچنین جابجایی این روستا را داشتند و رییس جمهوری هم دستور دادند که این روستا باید جابجا شود.
 وی با اشاره به برکات سفر آیت الله رییسی به روستای محروم کروچان، بیان کرد: طبق مصوبه سفر رییس جمهوری به روستای کروچان از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) به اهالی سیل زده روستای کروچان لوازم منزل اهدا شد و همچنین منازل اهالی این روستا مقاوم سازی شدند.
حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: مهمترین برکت سفر رییس جمهوری به بخش جازموریان این بود که به دستور ایشان این بخش به شهرستان ارتقا یافت و بودجه ای مستقل به آن اختصاص داده شد.

امام جمعه جازموریان در چرایی انتخاب روستای کروچان برای سفر شهرستانی رییس جمهوری، ابراز کرد: در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ که شهرستان رودبار جنوب دچار سیل شده بود و در آن زمان جازموریان و روستای کروچان بخشی از این شهرستان بودند، رییس جمهوری بلافاصله پس از بازگشت از سفر مسکو مستقیم به جنوب کرمان و شهرستان رودبار جنوب آمد.

 وی اضافه کرد: عصر آن روز شرایط آب و هوایی بسیار نامساعد بود و رییس جمهوری از طریق زمینی به رودبار جنوب و روستای نهضت آباد تشریف آورد اما به دلیل بدی آب و هوا نتوانستند به روستای کروچان سفر کنند.
 حجت الاسلام صادقی اظهار کرد: رییس جمهوری گفته بود سلام مرا به مردم کروچان برسانید و قول داده بود که در سفر استانی حتما به دیدار مردم جازموریان و کروچان خواهند آمد و چنین شد که رییس جمهوری با عمل به قولی که داده بود در سفر استانی به کرمان به جازموریان و روستای کروچان آمد و با مردم دیدار کرد.

امام جمعه جازموریان خاطرنشان کرد: بنده طلبه ای جوان هستم برخورد صمیمی و رفتار محبت آمیز رییس جمهوری با مردم روستای کروچان برای من که اولین بار بود رییس جمهور را از نزدیک می دیدم، درس بزرگی داشت‌ و مردم هم از این همه سادگی و صمیمیت رییس جمهوری متعجب بودند.
وی ابراز کرد: آیت الله رییسی در سفر به کروچان به دیدار یک خانواده محروم رفتند اهل خانه متعجب بودند که رییس جمهوری چطور به منزل حقیر آنها رفته، آیت الله رییسی وقتی تعجب را در نگاه این خانواده دید، گفت؛ من از شما هستم و خادم و خدمتگزار شما می باشم.
حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: رییس جمهوری توصیه ای که هم به بنده داشتند و گفتند؛ شما طلبه جوانی هستید به کار بچسبید و با اخلاص و با خدا بودن برای خدمت به مردم را هرگز فراموش نکنید.

سادگی و صمیمیت رییس جمهوری مردم روستای کروچان را متعجب کرده بود

امام جمعه جازموریان گفت: متناسب سازی ورودی روستای کروچان و تسطیح اراضی این روستا که از مصوبات سفر رئیس جمهوری بوده تاکنون محقق نشده و امیدواریم مسئولین اهتمام داشته باشند تا خواسته سیدالشهدای خدمت که در واقع خواست مردم کروچان هست، بر زمین نماند.

کد خبر 1764706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha