مسجدی‌ها در سوگ شهدای خدمت به عزا نشستند

اعضای مسجدی آذربایجان‌غربی به‌مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش با برگزاری برنامه های مختلف ابراز همدردی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، سی ام اردیبهشت روز سختی بود وقتی خبر حادثه بالگرد رئیس جمهور و همراهانش را شنیدیم و تلخ تر از آن قطع ارتباطی بود که نمیشد ازشان خبری گرفت ولی بعد از جست و جوی شبانه روزی توسط گروه های مختلف بالاخره صبح سه شنبه ۳۱ ام اردیبهشت خبر شهادت اعلام شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور کشور، حجت الاسلام سید محمد آل هاشم، امام جمعه آذربایجان شرقی، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، ۳۰ اردیبهشت ماه پس از آئین بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی که با حضور الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برگزار شد، با بالگرد عازم تبریز بودند، که این بالگرد در منطقه ورزقان دچار سانحه شد و سقوط کرد.

مسجدی‌ها در سوگ شهدای خدمت به عزا نشستند

مسجدی‌ها در سوگ شهدای خدمت به عزا نشستند

برپایی محافل قرآنی در خوی برای گرامیداشت یاد شهدای خدمت

مردان و زنان شهرها و روستاهای شهرستان خوی نیز در غم از دست‌دادن رئیس جمهور عزیزشان گریستند. در این بین اهالی روستای زلزله زده بدلان هم در مراسمی به سوگ شهدای جمهور نشستند.

همان روستایی که در ایام سخت زلزله دل‌هایشان با حضور رئیس جمهورشان آرام شد. رئیس‌جمهوری که برای خدمات رسانی به مردم همیشه در میدان بود و برای بررسی مسائل و مشکلات به شهرها و حتی روستاها می‌رفت، با مردم می نشست و حرفهای و مطالبات تلنبارشده شان را می شنید و چه بسیار حل می نمود.

مسجدی‌ها در سوگ شهدای خدمت به عزا نشستند

مسجدی‌ها در سوگ شهدای خدمت به عزا نشستند

برپایی ایستگاه صلواتی توسط نوجوانان مسجدی تکاب

فضای  مسجد چهارده معصوم شهرستان تکاب نیز متناسب با این ایام فضاسازی و سیاه پوش شده تا در این ایام مراسم عزاداری برپا شود و برپایی ایستگاه صلواتی توسط کانون همچون برگزاری برنامه های بصیرتی و روشنگری به مناسبت شهادت شهدای خدمت و با هدف زنده نگه داشتن یاد این عزیزان برپا شد.

همچنین به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش کتیبه «سوز دل» نیز دیروز توسط نوجوانان مسجدی تحریر و نصب شد.

برگزاری مراسم شام غریبان در مسجد حاجی پیرلو ارومیه

کانون فرهنگی و هنری حبیب ابن مظاهر ارومیه نیز در مسجد جامع حاجی پیرلو اقدام به برگزاری مراسم معنوی و شام غریبان با حضور مسجدی ها کرده و تبیین خصوصیات رفتاری و اخلاقی شهدای خدمت توسط امام جماعت مسجد یکی از برنامه های جنبی این سوگواری بود.

ختم سوره مبارک الرحمن، زیارت عاشورا، نوحه خوانی و بیان فضایل اخلاقی خادم الرضا آیت الله رئیسی از جمله های برنامه های دیگر بود که توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در حال برگزاری است.

مسجدی‌ها در سوگ شهدای خدمت به عزا نشستند

مسجدی‌ها در سوگ شهدای خدمت به عزا نشستند

گفتنی است؛ سید ابراهیم رئیسی آذرماه سال ۱۳۳۹ خورشیدی یعنی ۶۴ سال قبل در محله نوغان مشهد به دنیا آمده بود. نوغان از محلات نزدیک حرم مطهر رضوی است و شاید دیگر آن به دلیل ساخت و سازهای اطراف حرم طی سال های گذشته وجود نداشته باشد اما مادر آن خانه همچنان چشم انتظار پسرش در محله ایثارگران بود.

سید ابراهیم تحصیلات ابتدایی را در مدرسه جوادیه گذراند و تحصیل در علوم حوزوی را در مدرسه نواب و سپس در مدرسه آیت الله موسوی‌نژاد شروع کرد. در سال ۱۳۵۴ جهت ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم و مدرسه آیت الله بروجردی رفت و مدتی نیز در مدرسه‌ای که با مدیریت آیت الله پسندیده تحت نظر امام خمینی اداره می‌شد، تحصیل نمود و سپس وارد مناصب مختلف اجرایی و قضایی شد.

مسجدی‌ها در سوگ شهدای خدمت به عزا نشستند

کد خبر 1764718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha