مردم میدان‌دار اصلی  تشییع شهید جمهور در بیرجند باشند

قناعت گفت: مردم باید میدان‌دار اصلی مراسم تشییع خادم‌الرضا(ع) و شهید جمهور در خراسان جنوبی باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز سه‌شنبه (۱ خرداد) در جلسه برنامه ریزی مراسم تشییع پیکر مطهر شهید والامقام آیت الله رئیسی اظهار کرد: مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و یارانش ملی و فراملی است که در طی این سالها بسیار معدود مشابه آن در خراسان جنوبی برگزار شده است لذا باید این مراسم را به صورت ویژه ببینیم چون هر کوتاهی در این زمینه تبعات سنگینی دارد لذا باید دستورالعمل‌ها و مصوبات دقیق اجرا شود البته متوقف به این هم نشوند و اقدامات نو و جدیدی هم مدنظر باشد.

وی با اشاره به میزبانی از پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی در صبح روز پنج‌شنبه سوم خرداد ماه در خراسان جنوبی افزود: برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم کمیته‌های «دعوت، اسکان و پشتیبانی»، «امنیت»، «بهداشت و درمان»، «فرهنگی و رسانه»، «مواکب و امورات مرتبط» و « اطلاع‌رسانی» تشکیل شده و در حال برنامه‌ریزی هستند.

استاندار خراسان جنوبی بر رعایت تمام ملاحظات و تدابیر امنیتی مراسم تشییع تأکید کرد و گفت: در مدیریت صحنه و ازدحام جمعیت  باید دقت لازم صورت گیرد تا صحنه‌های تلخ و ناگوار کرمان در مراسم تشییع سردار سلیمانی تکرار نشود.

قناعت ادامه داد: باید مردم استان را برای حضور باشکوه و خلق حماسه ماندگار در مراسم خادم الرضا رئیس جمهور شهید دعوت کنیم چون آیت الله رئیسی متعلق به خراسان جنوبی است.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های خودش‌جوش مردمی برای برگزاری مراسم تشییع شهید خدمت، افزود: باید در برنامه‌ها از حالت صرف اداری خارج شویم تا شاهد حضور بیشتر مردم و نقش‌آفرینی آنان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: صبغه مردمی مراسم تشییع شهدای خدمت باید بر صبغه دولتی آن غالب شود و مردم میدان‌دار اصلی مراسم تشییع خادم‌الرضا(ع) و شهید جمهور در خراسان جنوبی باشند.

قناعت با اشاره بر ضرورت پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان مردم شهرستان‌ها و استان‌های دیگر برای حضور در مراسم تشییع شهید آیت الله رئیسی در مرکز استان خراسان جنوبی، افزود: در مسیر تشییع از ظرفیت مردم و هیات مذهبی برای استقرار مواکب استفاده و زیرساخت‌های لازم آن از قبل آماده شود.

وی بر استقرار اورژانس و ایستگاه‌های هلال احمر و نیروی انتظامی در جاده‌های استان و آماده‌باش بیمارستان‌های استان به ویژه بیرجند تأکید کرد و گفت: چهارشنبه سراسر کشور تعطیل است اما تمام دستگاه‌های اجرایی استان در روز چهارشنبه و پنجشنبه در آماده‌باش کامل هستند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در مراسم تشییع سخنرانی نخواهد بود و از مداحان کشوری برای مراسم دعوت خواهد شد، عنوان کرد: چندین مسیر برای برگزاری مراسم تشییع پیشنهاد شده است که تایید نهایی با تیم حفاظت تهران است و همچنین بیمه حوادث مراسم تشییع شهید جمهور در خراسان جنوبی پیگیری می‌شود.

گفتنی است؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

کد خبر 1764741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha