پیش‌بینی تشییع ۴ میلیون نفری شهدای خدمت در مشهد

فرماندار مشهد با اشاره به برآورد بالای ۴ میلیون نفری جمعیت در مراسم تشییع پیکر شهیدان خدمت، گفت: در این مراسم برخی از شخصیت های ملی حضور خواهند داشت و از سراسر کشور هوایی، ریلی، اتوبوس و شخصی به سمت مشهد در حرکت هستند و همه اینها تحت کنترل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد ، "محسن داوری" امروز چهارشنبه (۲ خرداد) در نشست خبری تبیین برنامه های مراسم تشییع شهید خدمت حضرت آیت الله رییسی که در محل فرمانداری مشهد برگزار شد، ضمن عرض تسلیت برای این ضایعه دردناک و مصیبت بزرگ، بیان کرد:  مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی رییس جمهور و ۶ تن از همراهان ایشان روز پنج شنبه ساعت ۱۴ با اتخاذ تدابیر ویژه‌ در مشهد برگزار می شود.

معاون استاندار و فرماندار مشهد گفت: با توجه به اینکه مجاورین و زائرین از ساعت ها قبل در خیابان امام رضا (ع) مستقر می شوند، تدابیر ما بر تسهیل مراسم تشییع از جمله محدودیت های ترافیکی بوده است و در این خصوص  از ساعت ۲۴ امشب به مدت ۲۴ ساعت خیابان های منتهی به خیابان امام رضا مسدود می شود.

وی افزود: اقدام ویژه ما در خدمت رسانی با ناوگان حمل و نقل عمومی، علاوه بر اینکه اتوبوسرانی مردم را از مبدا به محل تشییع منتقل می کنند، اتوبوس ها در خیابان امام‌خمینی ، کوشش ، آخوند خراسانی، پنج راه و میدان شهدا جهت جابجایی شهروندان به سمت محل تشییع پیکر شهدا مستقر می شوند.

داوری تصریح کرد: همچنین پارکینگ هایی در اطراف خیابان امام‌خمینی، مصلی، میدان فردوسی ،جهانشهر،  فدائیان اسلام و خیابان جمهوری برای کسانی که با خودرو شخصی می آیند پیش بینی شده تا وسایل نقلیه خود را در این پارکینگ ها بگذارند و با حمل و نقل عمومی به مراسم بروند. البته توصیه ما این است که با وسیله شخصی به محل نیایند.

وی با بیان اینکه حفاظ های بی ار تی در خیابان امام رضا جهت رفع موانع پاکسازی شده است و هیچ گونه موانع در خیابان  امام رضا نخواهد بود گفت: فقط یک خودرو پیکرهای شهدا را حمل می کند، موکب هایی در۳۰۰ تا ۵۰۰ متری اطراف خیابان امام رضا پذیرایی می کنند و در مسیر آبرسانی به مردم در هتل ها و مغازه ها خواهد بود.

فرماندار مشهد، برقراری سلامت و امنیت مردم را در این مراسم‌مهم دانست و افزود: مردم با تشیع پیکر شهدا به سمت حرم مطهر رضوی می روند و در حرم مطهر مراسمی در صحن پیامبر اعظم برگزار و بعد اقدام به خاکسپاری خواهد شد.

وی در خصوص جابجایی مردم با مترو گفت: با توجه به اینکه باید جمعیت را به خیابان امام رضا  برسانیم، از زمان پیک‌جمعیت، مترو در بسیج توقف نخواهد داشت و در ایستگاه چهار راه لشکر و میدان فدائیان اسلام مسافران را پیاده می کند تا از این طریق بتوانیم امر خدمت رسانی را تسهیل کنیم.

داوری با اشاره به برآورد بالای ۴ میلیون نفر جمعیت در مراسم تشییع پیکر شهید خدمت، گفت: در این مراسم برخی از شخصیت های ملی حضور خواهند داشت و از سراسر کشور هوایی، ریلی، اتوبوس و شخصی به سمت مشهد در حرکت هستند و همه اینها تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه به جهت حفظ جان مردم محدودیت های ترافیکی، از انتهای کوچه های منتهی به خیابان امام رضا اعمال می شود، افزود: ۱۵۰تیم کمیته امداد و نجات در تمام مسیر هوایی و زمینی در مکان های خاصی برای امداد و نجات پیش بینی شده است.

داوری با این توضیح که امشب پیکر شهید امیر عبداللهیان به مشهد مقدس آورده و طواف داده می شود، تصریح کرد: استقرار تیم های رسانه ای هم در محل حرم و مکان های ویژه در مسیر تشییع پیش بینی شده است و اینترنت جهت فعالیت های رسانه تقویت شده است.

انتهای خبر

کد خبر 1764997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha