دست نوشته‌هایی برای سید محرومان

مردم خراسان جنوبی ثابت کردند که پای انتخاب خود هستند؛ در دست نوشته‌هایی در آیین‌های تشییع پیکر شهیدِ جمهور آیت الله رئیسی نوشتند: «شهید رئیسی نتیجه انتخاب آگاهانه».

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: زهرا مهرور_ مردم خراسان جنوبی با حضور پرشکوه در آیین تشییع پیکر مطهر شهدایِ خدمت بار دیگر با آرمان های شهدا تجدید بیعت کردند و ثابت کردند که قدردان تلاشگران عرصه خدمات هستند.

تشییع‌کنندگان در دست نوشته هایی که به همراه داشتند، اعلام کردند که «افتخار می‌کنیم به یک شهید رای داده‌ایم»، «ر مکتب ما فرقی نمی‌کند چه کاره باشی پایان مأموریت شهادت است»، «رئیس جمهور منتخب مردم، منتخب خدا شد»، «شور قیام او همه جا را فراگرفت/آری گرفت هر چه زمهر رضا(ع)گرفت»، «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت» و تاکید کردند که ما ملت شهادیتم.

دست نوشته‌های برای سید محرومان

امروز نه تنها بیرجند، بلکه ایران اسلامی عزادار شهیدانی است که در راه خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناختند؛ امروز مردم خراسان جنوبی با بزرگمردانی وداع می‌کنند که یاده و خاطره آنها هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

برخی با بیرق‌های سیاه و برخی با چفیه‌هایی بر دوش. همه آمده‌اند، اما برای چه؟ مردم این دیار خونگرم و مهمان نوازند، برای دیدار دوباره‌ات پیر و جوان کوچک و بزرگ مرد و زن آمده‌اند، برخیز سید...بلند شو و دوباره نوید امید بده...چه استقبال بغض آلودی!!!استقبالت کنند یا بدرقه‌ات؟!...

دست نوشته‌های برای سید محرومان

اینجا مردم هنوز برای رئیس جمهور شهید نامه دارند، اما نامه‌ای برای شفاعت. آخرین نامه‌اش را برای رئیس جمهور نوشته است. می‌گوید: مطمئنم این نامه به دستش خواهد رسید. نوای «یا حیدر یا حیدر(ع) یا حسین  یا حسین(ع)» مداحان به گوش می‌رسد، یکی از یاران اباعبدالله به ملاقاتش می‌رود. عکسی‌هایی بزرگ از رئیس جمهور شهید شده در مسیر خودنمایی می‌کند، با همان لبخند همیشگی و مهربان به مردمش خوش آمد می‌گوید.

مردم از شهرهای مختلف برای بدرقه رئیس جمهور جهادی‌شان آمده‌اند. حضور اهل سنت از دیگر جلوه‌های تشییع ماندگار شهدای خدمت بود که با لباس های محلی با حضورشان برادری و وفاداری خود را به شهدای خدمت و نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان می‌دهند.

فاطمه که با کالسکه دختر دو ساله‌اش خود را به مراسم تشییع رسانده است، با چشمانی گریان می‌گوید: «تاب ندارم؛ آن شب تا صبح نخوابیدم و هر لحظه صفحات مجازی را رصد می‌کردم تا خبر خوشی برسد؛ اما شد آنچه نباید... خادم الرضا (ع) در تولد مولایش کام روا شد.

دست نوشته‌های برای سید محرومان

او می‌گوید: برای مردی آمده‌ام که شبانه روز کار می‌کرد انگار می‌دانست زود می‌رود و روزها مثل ابر می‌گذرد که پشت میزش نمی‌نشست. سید مظلوم ما در راه خدمت شهید شد و این جانفشانی هرگز از ذهن ما بیرون نمی‌رود.

این مادر بیرجندی به شهید جمهور خداقوت می‌گوید و امیدوار است که خداوند متعال اجر همه خستگی‌ها و بی‌خوابی‌هایش را در محضر حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) بدهد.

حال و هوای مردم خراسان جنوبی در بدرقه گل‌های پرپر شده خدمت، هر آزاده‌ای را به گریه می‌اندازد. مردم با فریادهای یا حسین، پیکر سید شهیدان خدمت و همراهانش را بدرقه می‌کنند.

دختران جوانی هم که دست نوشته««شهید رئیسی نتیجه انتخاب آگاهانه»را بلند کرده ادامه می دهد: آیت الله رئیسی عزیز ملت بود و با سادگی و صمیمیتی که داشت کمر همت برای سرافرازی ایران بسته بود و آخرین خدمت او در مسیر آبادانی ایران عزیز به شهادت ختم شد.

دست نوشته‌های برای سید محرومان

بسیاری از مردمی که خود را مدیون رئیسی می‌دانستند به هر شکلی که بود، خود را به مراسم تشییع رساندند؛ همان رئیس جمهوری که حدود سه سال شبانه روز برای مردم کار کرد و دم نزد.  و برای ادامه راه او معتقدند: «یک شهید زنده برای ادامه راه شهید جمهور نیازمندیم».

مردم خراسان جنوبی تا ساعت‌ها زیر آفتاب به دنبال تابوت سید محرومان و خادمان ملت بودند و او را بدرقه می‌کردند و می گفتند: «عزیز ملت ایران خدا نگهدارت/ شهید طعنه و بهتان خدانگهدارت/ برو عزیز فقیران خدانگهدارت/ رئیس بودی و جایت به صدر مجلس بود شهید مَه و بوران خدانگهدارت/ زلال بودن تو مرا می‌زند آتش، شبیه قطره باران خدا نگهدارت/ سپردمت به پیمبر به حیدر و زهرا، غلام شاه خراسان خدا نگهدارت/ ز بس که گریه به غم‌های فاطمه کردی/ شدی به فاطمه مهمان خدا نگهدارت». مردم، رئیسی را برای رفتن به مشهد بدرقه کردند تا مردم آنجا هم عاشورایی دیگر بر پا کنند و رئیس جمهور شهید و همراهانش را برای آخرین بار همراهی کنند تا رئیسی به تنها خواسته خود یعنی آرام گرفتن در کنار امام رئوف برسد.

کد خبر 1765039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha