مردم خراسان جنوبی مهیای پذیرایی از مهمانان رئیسی عزیز

مردم مرکز استان خراسان جنوبی مهیای پذیرایی از مهمانان و مسافرانی هستند که امروز قرار است با حضور در تشییع آیت الله رئیسی با شهیدی از جنس خدمت وداع کنند.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: زهرا مهرور_ مردم خراسان جنوبی چند ساعت مانده به دیدار با آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید و نماینده این دیار در مجلس خبرگان رهبری دل‌هایشان آرام و قرار ندارد، این را با اتکاپویشان برای میزبانی شایسته از محبوبشان، رئیسی عزیز به خوبی می‌توان درک کرد.

بیرجند برای میزبانی از مهمانان خادم الرضا(ع) این ساعت‌ها تب و تاب خاصی دارد، از موکب‌های مردمی و هیئت‌ها، جوانان و نوجوانان، بسیجیان، دانشجویان و نخبگان و... همه همه تلاش می‌کنند که مرکز این استان را برای میزبانی از شهید آیت الله رئیسی آماده کنند.

آیین تشییع پیکر پاک شهید جمهور آیت الله رئیسی ساعت هفت و نیم صبح از مسیر بوستان شهدای گمنام شهر بیرجند در خیابان پاسداران آغاز می‌شود و تا فرهنگسرای این شهر ادامه دارد از همین رو موکب‌های مردمی در این مسیر به طور خودجوش برپا شده‌اند تا با توزیع آب معدنی و نوشیدنی‌ها و نان و ... از شرکت‌کنندگان پذیرایی کنند.

مردم خراسان جنوبی مهیای پذیرایی از مهمانان رئیسی عزیز

تواضعی که شهید جمهور را از خاک به افلاک رساند

این موکب‌ها در ۲ سمت مسیر تشییع شهید خدمت در شهر بیرجند تقسیم شده‌اند.

هادی خسروی یکی از جوانان دهه هشتادی دیار علم و ادب که درحال برپایی موکب است، در گفتگو با خبرنگار شبستان می‌گوید: با شنیدن خبر شهادت رئیس جمهور بهت زده شدم چون او خیلی متواضع و به قول ما خاکی بود و همین رفتار هم او را به افلاک رساند. وقتی به بیرجند می‌آمد مردم خیلی راحت و بی‌واسطه می‌توانستند با او حرف بزنند؛ چند بار هم خودم با ایشان به راحتی صحبت کردم. آخرین بار هم وقتی آمدند رفیقم تعریف می‌کرد در استانداری تأکید داشت غذایی که خودش می‌خورد بقیه هم باید از همان نوع غذا بخورند، برایش مهم نبود رئیس جمهور و استاندار باشد یا محافظ؛ همه در نگاهش یکسان بودند.

وی ادامه می‌دهد: آیت الله رئیسی واقعاً به فکر مردم و کشور بود. روزی که رئیس دولت سیزدهم شد با خزانه خالی توانست بیماری کرونا که روزانه جان صدها نفر را می‌گرفت را مدیریت و کنترل کند.

«خوشبحالش که شهید شد» این جمله کوتاه را با حسرت بر زبان می‌آورد و تأسف می‌خورد برای برخی از افرادی که به آیت الله رئیسی توهین کردند و طعنه زدند و حالا هم با شهادتش شادی می‌کنند و می‌گوید: این‌ها کسانی هستند که خودشان را به خواب زدند و هر کاری کنیم نمی‌توان بیدارشان کرد.

شهادتی که با دفاع از قرآن نصیبش شد

محمدحسین سالخورده هم که در تکاپوی برپایی موکب برای میزبانی شایسته از مهمانان تشییع شهید خدمت است، می‌گوید: با شنیدن خبر شهادت آیت الله رئیسی حس از دست دادن یک پدر را داشتم چون مثل یک پدر برای مردم کشورش وقت می‌گذاشت.

این جوان ۱۸ ساله بیرجندی گریزی به ویژگی شهید جمهور زد که برای خدمت به مردم به ویژه محرومان شب و روز نمی‌شناخت. صحنه‌ای که آیت الله رئیسی در سازمان ملل، قرآن را به دست گرفت و عظمت این کتاب آسمانی را به جهانیان گوشزد کرد در ذهنش ماندگار شده و می‌گوید: به حرمت همین دفاع از جایگاه و حقانیت قرآن هم بود که شهادت نصیبش شد.

او که خادمی امام رضا(ع) را برازنده شهید آیت الله رئیسی می‌داند، می‌افزاید: امروز هم اگر اینجا در حال برپایی موکب هستم به پاس زحماتی است که ایشان برای امثال من و مردم کشورم متحمل شد.

مردم خراسان جنوبی مهیای پذیرایی از مهمانان رئیسی عزیز

یاور مردم

علی مرتضایی هم که خود را مدیر کانون مسجد حضرت زینب(س) معرفی می‌کند، در گفتگو با خبرنگار شبستان می‌گوید: با همکاری بچه‌های مسجد و پایگاه بسیج در حال برپایی موکب برای پذیرایی از تشییع‌کنندگان در تشییع پیکر شهید جمهور با توزیع بیش از ۱۰ هزار بطری آب معدنی و شرب هستیم.

با شنیدن خبر شهادت آیت الله رئیسی همان حس و حال تلخ لحظه شنیدن خبر شهادت حاج قاسم به او دست می‌دهد، می‌گوید: «احساس کردم عزیزی را از دست دادم، یاور مردم بود، یاور مظلومان بود، حیف بود واقعا؛ با وجود نیش و کنایه‌ها هدفش فقط خدمت به مردم بود. در همین چند سال اخیر ۷ هزار کارخانه راکد و نیمه تعطیل از جمله همین کارخانه قند قهستان را پس از یک دهه تعطیلی به چرخه تولید بازگرداند».

مرتضایی معتقد است جبران کم و کاستی‌های دولت‌های قبل با مدیریت اجرایی و حکمرانی رئیس جمهور مجاهدی همچون آیت الله رئیسی در حال جبران بود که شب و روز نمی‌شناخت اما خواست خدا بود که مثل رجایی بهشتی شود، می‌گوید: نهال انقلاب با خون این شهدای خدمت آبیاری می‌شود و آرزو داریم مردم در انتخابات پیش‌رو نیز دوباره رئیس جمهوری همانند شهید آیت الله رئیسی انتخاب کنند تا رهرو این شهدای خدمت باشد.

پخت نان روز عزا

در گوشه‌ای دیگر از شهر، زنان بیرجندی نشسته‌اند پای تنور و آرد خمیر می‌کنند برای پخت نان روز عزا. موکب ام الجواد و سفرکردگان روزی پذیرای زائران اربعین بودند اما حالا قرار است میزبان شرکت‌کنندگان در آیین تشییع پیکر شهید جمهور باشند. زن‌ها این موکب‌ها از صبح زود نان می‌پزند و در فراق رئیس جمهور شهید و یارانش اشک می‌ریزند؛ اما نمی‌گذارند کار بر زمین بماند.

یکی از زنان در گفتگو با خبرنگار شبستان یا یادآوری سفر رئیس جمهور شهید به روستای محروم و مرزی لانو شهرستان سربیشه و ستودن این توجه ایشان به محرومان، می‌گوید: دعا می‌کند این سکان بعد از شهید آیت الله رئیسی به دست هر کسی می‌رسد ادامه‌دهنده واقعی راه شهدای خدمت باشد.

مردم خراسان جنوبی مهیای پذیرایی از مهمانان رئیسی عزیز

منتخب مردم را خدا انتخاب کرد

آقای سعیدی، هم مدیر اجرای موکب پرچمداران اهل بیت علیهم السلام شهرستان بیرجند است که هر سال اربعین به زوار حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند. اما اکنون با پخت ۳۰ هزار کلوچه مهیای پذیرایی از شرکت‌کنندگان در آیین تشییع پیکر شهید جمهور هستند. او از آیت الله رئیسی به عنوان انسانی ذوب شده در ولایت یاد می‌کند و می‌گوید: همیشه به انتخاب ایشان به عنوان نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افتخار می‌کردیم و اکنون هم که خدا انتخابش کرد.

سقوط بالگرد و شهادت رئیس جمهور و همرانش خبر بسیار تلخی بود. سی امین شب اردیبهشت ماه تا صبح دست به دعا بودیم و ملتمسانه از بارگاه امام هشتم سلامتی خادمی مردمی را می‌خواستم و چشمانم به قاب تلویزیون بود. این‌ها را که با صدای بغض‌آلود می‌گوید یکباره لحنش عوض می‌شود و خیلی با صلابت می‌افزاید: «لیاقتش شهادت بود چون سیدی با خدا بود که تمام هم و غمش خدمت مردم بود نه پشت‌میزنشنی؛ مردم هم در آیین تشییع پیکر پاک او و همرزمانش، سنگ تمام گذاشتند».

در کنار مواکب گروه‌های مردمی، کارکنان دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان خراسان جنوبی، ارتش، فراجا، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر نهادها نیز به طور خودش با برپایی موکب در حاشیه بلوار پاسداران بیرجند مهیای خدمات‌رسانی به مسافران و شرکت‌کنندگان آیین تشییع خادم الرضایی هستند که گرچه عمر خدمتش کوتاه اما آنقدر پربار بود که نگارندگان واژه کم می‌آورند و حالا افتخار ما یک شهید جمهور است که پس از وداع آخر مردم خراسان جنوبی راهی مشهد می‌شود تا در کنار مولایش، علی ابن موسی الرضا(ع) تا ابد آرام گیرد.

آیت الله رئیسی خادم‌الرضا (ع) هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی سقوط بالگرد شد و به همراه تمامی همراهانش به مقام رفیع شهادت نایل گردید.

کد خبر 1765018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha