روز عاشوراست امروز- خاوران غوغاست امروز

شهید جمهور برای مردمان کویرنشین خراسان جنوبی نه تنها رئیس جمهور بلکه نماینده خبرگان رهبری، پدری فرزانه، دوست و رفیقی برای مردم بود و تعلق خاطر زیادی به مردم این خطه داشت. اولین سفر استانی اش به خراسان جنوبی بود و آخرین سفرش هم با حضور خیل عظیم جمعیت از این استان انجام شد.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛فاطمه رحیم زاده - سال‌ها بود که مردم طعم شیرین خدمت خالصانه و به دور از فخر را با حضور رئیس جمهوری ساده زیست و مردمی نچشیده بودند تا اینکه در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ، مردم با حضور گسترده خود در صحنه انتخابات و در ایام ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک به آیت الله رئیسی رای اعتماد دادند. فردی که نه تنها کارنامه درخشانی در عرصه های مختلف خدمتی اعم از تولیت آستان قدس رضوی، دستگاه قضا و... داشت بلکه سلامت نفس، ساده زیستی، مردم‌داری، اخلاق‌مداری و ولایت‌پذیری از مهمترین شاخصه های فردی اش بود.

او پس از قبول مسئولیت ریاست جمهوری حدود سه سال از زمان تصدی اش را برای رفع محرومیت و خدمت به مردم با حضورش در جای جای کشور به کار گمارد و با حضور میدانی در مراسمات و افتتاحیه ها در همه استان ها روز به روز بر محبوبیتش افزوده شد و ۳۰ اردیبهشت در اوج محبوبیت و سرافرازی زمانی که پس از افتتاح پروژه ای در غرب کشور به تهران باز می گشت هلی کوپتر او و همراهانش دچار سانحه شد و به دیدار معبود خود شتافت.

به راستی این جمله شهید سلیمانی معیار درستی برای شهادت است، آنجا که فرمودند «شرط شهید شدن، شهید بودن است»، خط و معیاری که در شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهید خدمت و شهید جمهوری و چهار شهیدی که همراهشان به این درجه رفیع نائل آمدند به وضوح دیده می‌شد.

شهید جمهور برای مردمان کویرنشین خراسان جنوبی فقط رئیس جمهور نبود، نماینده خبرگان رهبری، پدری فرزانه، دوست و رفیقی برای مردم بود.

اولین سفر ریاست جمهوریش را از بیرجند آغاز کرد. سفری که به واسطه آن برکاتی بسیار به شهرمان هدیه شد و گویا آخرین سفر دنیای اش باز هم از خراسان جنوبی است. توجه او تنها معطوف خطه خراسان نبود و گام‌هایش همه سرزمینم را متبرک می‌کرد، شاید به جرات می‌توان گفت اولین رئیس جمهوری بود که حتی در دورترین روستاهای مرزی هم حضور یافته و دلجوی مردم کم برخوردار، کارگران و روستاییان بود. شهید خدمت؛ ابتدای راهت هم مهمان ما بودی و امروز هم در انتهای راه بدرقه ات می کنیم.

امروز پیکر پاک شهید جمهور میهمان مردم خراسان جنوبی بود ودر آخرین سفر دنیایی شهید رئیسی، مردم استان خون گریه کردند و باور نداشتند که دیگر آیت الله رئیسی در بین ما نیست و نباید چشم انتظار سفرهای استانی ایشان بود تا با وجود پربرکتش برای رفع محرومیت تلاش کنند.

شروع مراسم تشییع از میدان جانبازان واقع در خیابان پاسداران اعلام شده بود. سیل جمعیت از کوی و برزن به سمت این خیابان گسیل شده است. یکی عکس شهید جمهور را دارد و دیگری دلنوشته هایی همچون «تو در خدمت به ملت چه دیده بودی که هر چه طعنه می زدند مصمم تر می شدی، مردانی که صادقانه پای عهد خود با خدا ایستادند، افتخار می کنم که به یک شهید رأی دادم، رئیسی راهت ادامه دارد، عزاداریم ولی نگران نه- خرمشهرها در پیش است و...» به چشم می خورد.

کویر نشینان خراسان جنوبی هم به استقبال آمده اند و هم به بدرقه ات، خدمت صادقانه و بی منتت چنان در دل و جان مردم ریشه دوانده و نقش بسته است که برای آخرین دیدارت سر از پای نشناخته و از اقصی نقاط استان و کشور خود را به مراسم بدرقه ات رسانده اند. امروز دوباره عاشورا است، خادم الرضا امروز به دیدار جدش اباعبدالله می رود.

روز عاشوراست امروز- خاوران غوغاست امروز

یکی از شرکت کنندگان که به همراه خانواده اش در مراسم شرکت دارد، می گوید: در سفرهای استانی همیشه با امید و شادی به استقبال رئیس جمهور می رفتیم و امروز برای تشییع شهید جمهور به استقبالش می رویم.

عبداللهی شهادت آیت الله رئیسی را مانند داغی بر دل مردم می داند و ابراز امیدواری می کند: مسئولان دنباله روی راه ایشان بوده و راه و روش او الگویی برای خدمت دیگر مسئولان برای مردم و نظام شود.

وی با بیان اینکه ارتباط دو طرفه قلبی بین رئیس جمهور و مردم استان وجود داشت، می گوید: سید محرومان با وجود محرومیت استان، علاقه زیادی به این خطه کویری و مردمانش داشتند.

یکی دیگر از شرکت کنندگان که کودکی دو ماهه را در آغوش دارد، در گوشه ایستاده و اشک از دیدگانس سرازیر است،  علت حضورش را با وجود گرمی هوا و داشتن نوزادی دو ماهه جویا می شوم، می گوید: به عشق کشور و شهید جمهور با نوزادم در مراسم شرکت کردم. بغض امانش را می برد و بعد از تأملی کوتاه، می افزاید: شهادت سید محرومان قابل باور نیست و بعد از شنیدن شهادت ایشان فکر می کردم پدرم را برای دفعه دوم از دست داده ام.

خانمی سالمند عصا زنان با کمک دخترش عرض خیابان را طی می کند تا اندکی نشسته و نیروی از دست داده اش را بازیابد، او و همراهانش بیش از چندین کیلومتر را از قهستان طی کرده اند تا در مراسم بدرقه سید محرومان شرکت کنند.

او با بیان اینکه حضور در مراسم تشییع وظیفه ما است، یادآورمی شود: شهید جمهور در سفرهای استانی برای رفع مشکلات و موانع پیش رو به دیدار مردم درمیان و اسدیه آمد و ما باید دیدارشان را پس می دادیم اما کاش این دیدار به قیامت ختم نمی شد.

در بین جمعیت  فردی با دسته گلی بزرگ توجه ما را به خود جلب می کند گل‌هایی که مشخص است از باغچه منزل برای اهدای به شهید جمهور چیده شده است.

غلامرضا افتاده کرغند- خادم آستان مقدس امامزاده اسماعیل روستای خشکان دهستان کرغند که ۱۶۰ کیلومتر را به دلیل عشق شهید جمهور پیموده تا در مراسم تشییع شرکت کند، می گوید: شهید جمهور دو بار به آستان مقدس امامزاده اسماعیل مشرف شدند و ما وظیفه خود دانسته تا به همراه دوستان در مراسم تشییع شهید جمهور شرکت کنیم.

او یادآور می شود: از باب وظیفه تعدادی شاخه گل از باغچه منزل چیده و برای تشییع پیکر مطهر ایشان آورده ام گرچه دیگر شهید جمهور از بین ما رفت اما راه ایشان ادامه دارد.

غلامرضا اصغری مدیر موکب هیأت حسینی روستای معصوم آباد هم با بیان اینکه از سال گذشته راه اندازی موکب را آغاز کردیم، می گوید: سال گذشته در مراسم اربعین در کاظمین موکب برپا کردیم و امروز هم برای دومین بار به عشق شهید جمهور موکب برپا شد.

او با اشاره به این مهم که شهید جمهور برای خدمت به مردم از جان مایه گذاشت، از مردم می خواهد پیرو خط ولایت باشند و برای حفظ نظام و ولایت بکوشند.

 به گفته اصغری برپایی موکب ها با کمک مردم روستا انجام می شود و سال گذشته هم بالغ بر یک میلیارد تومان با کمک اهالی روستا در موکب کاظمین هزینه شد.

یکی دیگر از شرکت کنندگان با فرزندی خردسال از کرمان مهمان بیرجند است، وقتی از او در زمینه حضورش در مراسم با وجود کودکی ۵ ماهه می پرسیم، بغض کرده و می گوید: به عشق حضور در مراسم تشییع شهید جمهور در مراسم شرکت کردم و کودکم فدای کشور و شهید جمهور.

موکب.jpg

قدردانی مردم با حضور چشمگیر

غلامحسین علیزاده- مسئول موکب مردمی مسجد جامع پایین شهر و هیأت ابوالفضلی با بیان اینکه موکب به صورت خودجوش و مردمی برپا شد، می گوید: ما می دانستیم مردم ما قدردان بوده و برای پاسخ دهی زحمات شهید جمهور با دل و جان پای کار می آیند.

وی با اشاره به این مهم که اگر سفر ریاست جمهوری بود شاهد این سیل جمعیت نبودیم اما مردم استان قدر زحمات لحظه به لحظه شهید جمهور را با این حضور چشمگیر دادند، یادآور می شود: موکب مسجد جامع پایین شهر و هیأت ابوالضلی با هدف رفع تشنگی شرکت کنندگان در مراسم تشییع به صورت مردمی و خودجوش برپا شده و برای ۱۰ هزار نفر عدسی، ۱۵ هزار آب معدنی و ۱۲ هزار چای و دمنوش تدارک دیده است.

علیزاده به سیل عظیم جمعیت در این مراسم اشاره کرد و می گوید: خداوند عزتی به سید داد که این حضور چشمگیر دهنده گوشه ای از آن عزت است و حضور مردم با این سیل جمعیت نیز پاسخگوی گوشه ای از دوندگی ها و تلاش های سید نمی شود و امیدواریم خداوند خود زحمات و دوندگی های شهید جمهور را جبران کند.

به گفته وی خدمت صادقانه نه تنها نزد خداوند که نزد مردم هم گم نمی شود و این سیل جمعیت نشان گر این مهم است.

گفتنی است- آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه -۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳- در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهان شهیدشان روز سه شنبه (اول خرداد) در تبریز و قم و روز چهارشنبه (دوم خرداد) در تهران برگزار شد و آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب بر پیکر این شهیدان خدمت نماز خواندند؛ تشییع پیکر این شهدای والامقام در صبح پنجشنبه (سوم خرداد) در بیرجند برگزار شد و در ادامه در مشهد برگزار خواهد شد؛ قرار است پیکر شهید رئیسی در حرم مقدس امام هشتم (ع) به خاک سپرده شود.

کد خبر 1765072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha