خادم الرضا مزد سال‌ها خدمت صادقانه و عارفانه خود را گرفت/عزاداری ۶ کیلومتری مردم خوی برای شهدای خدمت

امام جمعه خوی گفت: خادم الرضا رییس جمهور محبوب و مردمی ملت ایران در شب ولادت ثامن الحجج امام رضا (ع) آسمانی شد و مزد سال‌ها خدمت صادقانه و عارفانه خود را در این شب عزیز از شمس الشموس امام هشتم شیعیان دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، مردم ولایت مدار خوی برای عرض ارادت خود در صف های بهم فشرده اقدام به عزاداری خیابانی در سوگ رییس جمهور شهید و هیات همراه به طول بیش از ۶ کیلومتر کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم خانی، در حاشیه این مراسم به خبرنگار شبستان گفت: خادم الرضا رییس جمهور محبوب و مردمی ملت ایران در شب ولادت ثامن الحجج امام رضا (ع) آسمانی شد و مزد سال‌ها خدمت صادقانه و عارفانه خود را در این شب عزیز از شمس الشموس امام هشتم شیعیان دریافت کرد.

وی افزود: فکر دینی و اعتقادی، روحیه انقلابی، نگاه مردم سالاری و شخصیت آرام و منطقی در کنار اندیشمندی و دوراندیشی ایشان برای حل مشکلات مردم و کشور، در دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مثال زدنی و کم تکرار بوده و قطعا ماندگار و یادگار خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: این ضایعه بزرگ و اندوهناک اگر چه دل همه ملت شریف ایران و آحاد جامعه انقلابی و قدرشناس را به درد آورد، اما مسلما این کشتی در مسیر حرکتی خود به دست و اندیشه رهبر عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی، به سرمقصد منظور و مطلوب خواهد رسید و قطار پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی به مسیر خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: بی شک آیت الله رئیسی از جمله دولتمردان نظام و ایران اسلامی بود که عمر شریف خود را در راه خدمت به انقلاب و مردم شریف ایران صرف کرد و ولایت مداری، عدالت محوری و مردم گرایی را در اولویت و در رأس امور زندگی و کاری خود قرار داد.

حجت الاسلام قاسم خانی گفت: سال‌ها تلاش و کوشش شبانه روزی در مسئولیت‌های مختلف از جمله ریاست جمهوری، ریاست قوه قضائیه، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، تولیت آستان قدس رضوی و دیگر مسئولیت‌ها یادآور همت بلند و روحیه مردمی و انقلابی این بزرگ مرد ایران اسلامی و مجاهد خستگی ناپذیر بود.

وی افزود: شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، این بزرگ مرد نظام و انقلاب، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه مجاهد و فعال، آیت الله آل‌هاشم امام جمعه محبوب و معتبر تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و دیگر همراهان گرامی ایشان را به محضر حضرت، ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری دام‌ظله العالی، ملت شریف ایران، خانواده معزی و بیت مکرم ایشان و اعضا هیأت دولت تسلیت عرض می‌کنیم.

خادم الرضا مزد سال‌ها خدمت صادقانه و عارفانه خود را گرفت/عزاداری ۶ کیلومتری مردم خوی برای شهدای خدمت

خادم الرضا مزد سال‌ها خدمت صادقانه و عارفانه خود را گرفت/عزاداری ۶ کیلومتری مردم خوی برای شهدای خدمت

گفتنی است؛ آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

در این راستا هیئت و مساجد و امامزادگان شهرستان خوی  با برنامه های مختلف مذهبی یاد شهدای خدمت را گرامی میدارند.

 مسجدملاعسگر ربط سوم خردادماه بعد از نماز مغرب و عشا، مسجد روستای مرتضی قلی کندی، پنجشنبه ساعت ۲۱ تا ۲۳، هیئت دیوانگان کربلا حسینیه سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خوی پنجشنبه سوم خرداد ساعت ۲۲، مسجد سیدالشهدا(ع) نیکفام سوم خردادماه ساعت ۱۶:۳۰،  امام حسین علیه السلام کوی صفا  در سوم خردادماه ساعت ۱۸:۳۰ ، مسجد صاحب الزمان(عج) دوزچلار سوم خرداد ساعت ۲۱:۳۰، مسجد سیدالشهدا علیه السلام خوی بعد از نماز مغرب و عشا، مسجد میرزا آقا سوم خرداد ساعت ۲۱:۳۰، امامزاده سید بهلول، پنجشنبه سوم خرداد۱۴۰۳ ازساعت ۲۱ الی ۲۳ از جمله مساجد شهرستان خوی است.

شهید آیت الله رئیسی صبح یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱، برای بازدید میدانی از وضعیت زلزله زدگان شهرستان خوی وارد آذربایجان‌غربی شده بود؛ صبحی که امید را دل مردم زلزله زده خوی زنده و موجی از کمک‌های دولتی و مردمی را راهی این منطقه کرد.

کد خبر 1765104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha