عدم ثبت اسامی ۱۴۰۰ خانوار عشایری شیروان در سامانه آمار

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان گفت: از دو هزار و ۷۰۰ خانوار عشایری این شهرستان، اسامی هزار و ۴۰۰ نفر در سامانه سرشماری مبنا ثبت نشده که این امر باعث بروز مشکلاتی شده است.

علی دانایی، سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: سکونت در روستاها، ثبت اشتباه کدملی، عدم اطلاع و آگاهی مردم نسبت به ثبت در سامانه از جمله عللی است که اسامی آنان در سامانه سرشماری مبنا ثبت نشده است.

وی بیان کرد: خانوارهای عشایری که اسامی آنان در سامانه ثبت نشده، از دریافت خدمات تعریف شده از جمله توزیع آرد محروم هستند.

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان اضافه کرد: طی سه سال اخیر پیگیری های بسیاری  از سوی شهرستان و استان برای ثبت اسامی آن ها در سامانه انجام شده و اطلاعات خانواری آنان تکمیل و به تهران ارسال شد ولی تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

دانایی در خصوص مشکلات مزبور برای تامین و توزیع آرد این قشر خاطرنشان کرد: خانوارهایی که جزو عشایر کوچرو و در مناطق عشایری مستقر هستند آرد خام در مناطق ییلاق و قشلاق بین آنان توزیع می شود.

وی بیان کرد: خانوارهای عشایری که در روستاها سکونت دارند و اسامی آنان ثبت سامانه نشده، آرد مورد نیاز خود را از نانوایی ها تهیه می کنند.

به گفته وی سهمیه آرد ماهانه به ازای هر نفر از عشایر، ۱۲.۵ کیلوگرم است و هر کیسه یارانه ای ۴۰ کیلوگرم آرد با قیمت هر کیسه ۳۸۰ هزار ریال به صورت یارانه ای بین آنان توزیع می شود.

دانایی افزود: عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

شهرستان شیروان بیشترین جمعیت عشایری استان خراسان شمالی را داراست.

کد خبر 1765188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha