حضور میلیونی در تشییع شهدای خدمت نشانه‌ی پشتیبانی مردم از مسئولان جهادی و انقلابی است

امام جمعه کرمان گفت: این حضور گسترده دنیا را بهت‌زده کرد و نشان داد مسئولان خدوم و دلسوز در قلب مردم جای دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه( ۴ خرداد) تاثیر محیط بر روابط اخلاقی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و عاطفی را تاثیرگذار بر تربیت انسان و شخصیت او دانست و گفت: اما باید توجه داشت که محیط، اختیار را از آدمی سلب نمی‌کند زیرا ایمان و علم و آگاهی می تواند شخصیت را متناسب با این ویژگی‌ها شکل بدهد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه‌ دوم نمازجمعه با اشاره به شکست اسرائیل در برابر حزب‌الله لبنان طی جنگ‌های مختلف؛ اظهار کرد: در آینده نزدیک امت اسلامی پیروزی غزه را جشن می‌گیرد و نابودی رژیم جعلی را شاهد خواهیم بود.
وی با تسلیت شهادت رئیس جمهوری و همراهان؛ آیت‌الله رئیسی را دارای شخصیتی انقلابی، متدین، مردمی و کارآمد؛ وزیر شهید امور خارجه را انقلابی، مدبر، شایسته و مقاوم در مقابل زیاده‌خواهی استکبار دانست و از شهید آل‌هاشم به شخصیتی معتبر و مردمی و تراز خطه آذربایجان و چهره‌ای خدوم و دلسوز یاد کرد که عمر خود را وقف خدمت به مردم کرد.
وی از شهید رحمتی، استاندار شهید آذربایجان هم به چهره‌ای پرتلاش، جهادی، جوان و متخصص یاد کرد که جان خود را در راه خدمت فدا کرد و افزود: سرتیم حفاظت رئیس جمهوری سردار موسوی پرکار و پرتلاش و فداکار و وفادار بود که شهادت همه این شخصیت‌ها و کادر پرواز حادثه‌ای بزرگ و غمبار رقم زد که تاریخ‌ساز و در تاریخ ماندگار شد.
امام جمعه کرمان حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید جمهور و همراهان را نشانه قدرشناسی دانست و بیان کرد: میلیون ها انسان دلداده‌ی جمهوری اسلامی و انقلاب و دارای معرفت و شناخت که خادم خود را می‌شناسد در تشییع و مراسم مربوطه شرکت کردند.
وی تصریح کرد: این حضور گسترده دنیا را بهت‌زده کرد و نشان داد مسئولان خدوم و دلسوز در قلب مردم جای دارند و پیام‌های فراوانی برای دنیا مخابره کرد و نشان داد مسئولانی که انقلابی و جهادی حرکت کنند و  در خط امام و رهبری باشند، مردم از آنان پشتیانی می‌کنند.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه شیرینی حضور مردم پیام‌های فراوانی برای داخل و خارج داشت؛ اظهار کرد: درباره شخص ریاست جمهوری؛ ویژگی‌ها و صفات و برجستگی‌های فراوانی می‌توان گفت که اولین آن رعایت اخلاق اسلامی و توجه به معنویت و جلب رضایت خدا و کار برای خدا است که از صفات برجسته رئیس جمهوری انقلابی و شهید است.
وی ادامه داد: ایشان در همه دوران مدیریتی خود به شهادت افرادی که از نزدیک با او کار کردند؛ هیچ بداخلاقی و حرف خلاف عرف و اخلاق از او نشنیدند که در عین قاطعیت اما اخلاق دینی و توجه به معنویت در همه صحنه‌های زندگی او برجسته است و رئیسیِ قبل و بعد از مسئولیت روحیه و رویه و تواضع و فروتنی او یکی بود و البته هر چه مسئولیت بالاتر رعایت جهات اخلاق و معنویت در او قوی‌تر می‌شد و صفات منفی و غرور و دنیاطلبی در او نبود.
امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: دومین محور؛ انقلابی بودن و انقلابی ماندن است که رئیس جمهوری شهید التزام کامل به لوازم انقلابی داشت لذا پیروی از خط امام و رهبری و مواظبت بر فاصله نگرفتن از آن و پایبندی به ارزش های اسلامی و پایبندی عمیق به شعارهای انقلاب، ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمن در عرصه‌های مختلف دفاع از مردم مظلوم و مستضعف از او شخصیتی ساخت که انقلابی به تمام معنا بود.
وی ادامه داد: مدیریت جهادی و خستگی ناپذیر و توجه به مهارت و تخصص در عرصه مدیریت، بسیج ظرفیت‌های کشور، توجه به توان داخلی کشور، توجه به ظرفیت های تعاملی با همسایگان و کشورهایی که قائل به ارتباط به سود دو طرفه هستند؛ گره نزدن سرنوشت کشور به مسائلی که در صحنه جهانی نمی شود روی آن حساب باز کرد؛   مدیریت کارآمد و بابرنامه و هدفمند از دیگر ویژگی‌های ایشان است.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: محور دیگر بصیرت و شناخت از حوزه ماموریت و بکارگیری عقلانیت و منطق و ابتکار است؛ ایشان در عرصه‌های مختلف کشور برنامه داشتند و گذر از تهدیدها و تبدیل آنها به فرصت از او مدیری تراز و قابل مثل شهید سلیمانی ساخت که هر دو مورد تایید رهبری قرار گرفتند.
وی سپس بر توجه به ظرفیت انقلاب در دو محور تاکید و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران ظرفیت دارد که نیروهای کارآمد آن یکی پس از دیگری در درون انقلاب تربیت و به مردم معرفی شوند، از اول انقلاب با اتفاقات تلخی مواجه بودیم اما ظرفیت انقلاب جوری است که توانست این خلأها را پر کند و امروز در حالی وارد دهه پنجم انقلاب می‌شویم که حوادث سخت فراوانی را پشت سر گذاشتیم و اگر مسئولان کلیدی را در رده‌های بالا از ما گرفتند؛ انقلاب به سرعت جبران کرد و از این رو، در آینده ای نزدیک چهره خدوم و انقلابی و امتحان پس داده دیگری وارد این صحنه شده و پرچم خدمت‌رسانی را به دست می‌گیرد و این نهضت را ادامه خواهد داد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان به ساختار  محکم و قانونمند نظام هم اشاره و تصریح کرد: گرچه حوادث یکی پس از دیگری دل مردم را پر از غم می‌کند اما مردم در ساختار نظام خیالشان راحت است؛ ساختار محکم و منعطفی که در سخت‌ترین شرایط کشور می تواند مدیریت و تقسیم کار کند که نمونه آن را در همین حادثه دیدیم.

کد خبر 1765207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha