شکایت علیه تعطیلی نمازخانه‌های ویژه بانوان در مصر

مبتکر تاسیس مساجد ویژه بانوان در مصر از ارایه شکایت به وزارت اوقاف این کشور به دلیل تعطیلی نمازخانه‌های بانوان در مساجد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از بوکس نیوز، دعا الحو، بنیانگذار ابتکار تاسیس مساجد فقط برای بانوان، گفت : به دلیل بسته شدن نمازخانه های بانوان در مساجد، به وزارت اوقاف شکایت کرده است.

دعا الحو در بیانیه ای افزود: با «عبدالله حسن» سخنگوی رسمی وزارت اوقاف، درباره تعطیلی نمازخانه های بانوان در مساجد تماس گرفته است.

 بنیانگذار ابتکار ایجاد مساجد فقط برای بانوان، ادامه داد: سخنگوی وزارت اوقاف به او اطمینان داد که هیچ تصمیمی از سوی این وزارتخانه مبنی بر بسته شدن مکان های نماز بانوان وجود ندارد.

وی افزود: سخنگوی وزارت اوقاف از او خواسته اسامی مساجدی را که نمازخانه بانوان در آنها بسته شده است ارسال کند تا با متولیان این مساجد برخورد شود.

دعا درباره ابتکار خود مبنی بر تاسیس نمازخانه ویژه بانوان، گفت: انگیزه این ابتکار جلوگیری از ورود وی به یکی از مساجد جامع بود. کارگر این مسجد از وی خواست برای نماز به دلیل بسته بودن مکان ویژه نماز بانوان به یکی از مراکز تجاری کوچک نزدیک مسجد برود. به همین دلیل وی تصیم گرفت تا مساجد ویژه زنان در سطح جمهوری مصر ایجاد کند.

وی افزود: به دلیل شرایط کاری این مسئله برای وی و بسیاری از زنان می افتد. تعطیلی مساجد برای اقامه نماز زنان در تمامی مساجد استان ها اتفاق می کند. بستن این مکان ویژه نماز بانوان انجام می گیرد و تنها در ماه رمضان باز می شود.

وی درباره مجوز قانونی تاسیس مساجد تنها برای زنان و موضع علما در مورد این پیشنهاد گفت: از دارالفتوا و شیخ الازهر برای روشن شدن جایز بودن مساجد تنها برای زنان سوال نکرده است، اما یقین دارد شرعا جایز است.

وی ادامه دارد:اطمینان دارم وجود مساجد برای بانوان در یک کشور اسلامی اشکالی ندارد. در مصر ۵۰ میلیون زن زندگی می کنند . نباید تمام نمازخانه های بانوان در طول سال به روی آنها بسته شود و تنها در یک ماه رمضان باز است.

کد خبر 1765211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha