هشدار امام جمعه ساری برای پایین آمدن سن مصرف سیگار و قلیان در جامعه

حجت الاسلام محمدی لائینی با ابراز گلایه مندی از پایین آمدن سن مصرف دخانیات ، گفت:اینکه روز بدون دخانیات داشته باشیم شعار خوبی است اما براساس این شعار باید برنامه‌ریزی داشته باشیم که چه‌کار بکنیم تعداد سیگاری‌ها و قلیانی‌های ما کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی - نماینده ولی فقیه درمازندران در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه مصلی امام خمینی رحمت الله علیه با اشاره به اهمیت و جایگاه تقوا، اظهار کرد: همه شما خوبان و خودم را به تقوا و پرهیزگاری سفارش و توصیه می‌کنم.  

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، بیان کرد: بهترین عبادت دو چیز است اینکه به خدای خودت معرفت داشته باشی و برای خدایت تواضع داشته باشی، شیطان خداشناس بود اما تکبر داشت نه تواضع.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، گفت: انسان یک نماز با جماعت بخواند ثوابش از چهل سال نماز در خانه خواندن بیشتر است، اجتماعی شدن فرهنگ دینی است.

وی با اشاره به  ۹ خرداد روز جهانی بدون دخانیات، افزود: اینکه روز بدون دخانیات داشته باشیم شعار خوبی است اما براساس این شعار باید برنامه‌ریزی داشته باشیم که چه‌کار بکنیم تعداد سیگاری‌ها و قلیانی‌های ما کاهش پیدا کند.

 حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان خدمت، خاطرنشان کرد: بنده سه نکته؛ تجلیل، تحلیل تجلیل و پس از تجلیل را می‌خواهم عرض کنم، البته واژه اجلال درست است، قبل از آن باید صمیمانه از شما مردم مازندران تشکر کنم، آخرین استانی که میزبان سفر رئیس جمهور شهید فقید بوده مازندران بوده است و الحمدالله استقبال باشکوهی شده، بنده باید پیام سلام و تشکر آیت الله رئیسی شهید را به شما در لحظه خداحافظی برسانم، جلسات گوناگون و مصوبات خوبی را داشتیم، از زحمات استاندار محترم که مدت زیادی نبوده این مسئولیت را قبول کردند و خوب مدیریت کرده و سفر را جلو انداختند، بنده از همه تشکر دارم.

وی ضمن تحسین حضور باشکوه ملت در مراسم وداع و تشییع شهدای خدمت با بیان اینکه باید صاحبان تحلیل و نظر بنشینند این تجلیل را تحلیل کنند، گفت: یک اصل روشن جامعه‌شناختی تجربی داریم و آن این است که به مردم احترام بگذار تا مردم به تو احترام بگذارند، مردم در وجود تک تک این شهدای گرانقدر به‌خصوص آیت الله رئیسی صداقت، پشتکار، فداکاری، خود را ندیدن، ناملایمات دیدن و چیزی نگفتن دیدند، اینکه تماما به فکر مردم باشد را مردم دیدند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به نکته سوم خود پس از تجلیل، خاطرنشان شد: ما نباید پس از تجلیل‌ها وظیفه خود را فراموش کنیم باید به جمله معروف امام علی (ع) که از این شخصیت‌ها یاد کرده و گریه کردند در پایان فرمودند که وظیفه امروز ما جهاد است، هر کسی دوست دارد بیاید و همراهی کند، وظیفه الان ما هم همین است تجلیل از شهدا به جای خود اما جهاد خدمت یعنی مسئولین باید همان رویه خدمت به مردم را بدون سستی ادامه دهند و دوم هم جهاد انتخابات است.

وی گفت: هشتم تیر انتخابات ریاست جمهوری داریم، ما باید در جهاد انتخاباتی کسی را انتخاب کنیم که همچون شهید رئیسی باشد.

کد خبر 1765224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha