شهید رئیسی جسم، جان و فکر خود را برای رفع مشکلات مردم و رضای خدا قرار داد

امام جمعه شهرستان مارگون گفت:مسئولان بدانند آن چیزی که حضرت آیت الله رئیسی را در نزد خدا و مردم عزیز کرد این بود که او جسم، جان و فکرش را برای رفع مشکلات مردم و برای رضای خدا قرار دادند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در نماز جمعه مارگون ضمن توصیه خود و نما زگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه نخست را به رابطه با نماز اختصاص داد و اظهار کرد: نماز عمود و ستون دین است .

امام جمعه شهرستان مارگون به آیه پنج سوره ماعون اشاره کرد و گفت: « فَوَیۡلٞ لِّلۡمُصَلِّینَ ٱلَّذِینَ هُمۡ عَن صَلَاتِهِمۡ سَاهُونَ ٱلَّذِینَ هُمۡ یُرَآءُونَ .وَیَمۡنَعُونَ ٱلۡمَاعُونَ، پس وای بر نمازگزاران! نمازگزارانی که از نماز خود غافلند.همان‌هایی که اهل ریاکاری هستند و اسباب و اثاث مورد نیاز را از دیگران دریغ می‌دارند».

وی افزود: اگر در زندگی انسان نماز نباشد، برکت نخواهد بود، چون روز قیامت نخستین چیزی که از انسان‌ها سوال خواهند کرد نماز است، اگر این نماز مقبول درگاه الهی واقع شد، سایر اعمال هم قبول می‌شوند اما اگر رد شد، سایر اعمال هم رد می‌شود.

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: اگر می‌بینیم در برخی از زندگی روز مره مردم خیر و برکت وجود ندارد، اختلافاتی وجود دارد مشکلات پی در پی به وجود می‌آید عامل آنها بی‌نمازی است.

خطیب نماز جمعه مارگون بیان کرد: انسان اهل نماز یقیناً هم در پیشگاه خدا عزیز است، هم زندگی پربرکت و پرشور و نشاطی دارد و هم با توکل بر خدا زندگی را به خوبی سپری می‌کند.

وی یادآور شد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمود «از پدرم رسول خدا درباره مردان و زنانی که به نمازشان اهمیت نمی‌دهند و سبک می‌شمارند سوال کردم که جزای آنان چیست؟ پیامبر اکرم فرمود خداوند آنها را به ۱۵ بلا گرفتار می‌کند، 6 عذاب در دنیا، سه عذاب هنگام مرگ، سه عذاب در قبر و سه عذاب در قیامت».

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: 6 عذاب در دنیا برکت را از عمر می‌گیرد، رزق و روزی او گرفته می‌شود، سوم سیمای نیک صالحین را از چهره‌اش محو می‌کنند، دعایش مستجاب نمی‌شود و برای وی بهره‌ای از دعای صالحین نخواهد بود.

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: سه عذاب هنگام مرگ شامل حال او می‌شود نخست خوار و ذلیل می‌میرد، دوم گرسنه جان خواهد داد و سوم تشنه جان خواهد داد، به طوری که اگر همه نهرهای دنیا به او آب داده شود تشنگی او برطرف نخواهد شد.

وی اظهار کرد: سه عذاب در قبر شامل حال او می‌گردد نخست خداوند فرشته‌ای را بر می‌گزیند تا آسایش او را در قبر سلب کند، دوم قبرش را تنگ می‌گرداند و  سوم قبرش تاریک خواهد بود و سه عذاب در قیامت نصیب او می‌شود که نخست ملک او را به صورت  سوی موقف حساب می‌کشاند در حالی که مردم او را می‌نگرند، دوم حسابرسی او در قیامت سخت خواهد بود و سوم خداوند با نظر رحمت به او نمی‌نگرد و او را از گناه پاک نمی‌کند و برای او عذاب دردناک است.

حجت الاسلام خواجه پور گفت: اگر انسان در زندگی اهل نماز باشد، ایین ۱۵ عذاب از او سلب می‌شود و سعادت مندی را در دنیا و آخرت کسب می‌نماید.

خطیب نماز جمعه مارگون در خطبه دوم نماز جمعه امروز شهادت رئیس جمهور مردمی حضرت آیت الله رئیسی و هیئت همراه در حین خدمت را یادآور شد و شهادت خادم الرضا علیه السلام یار صدیق مقام معظم رهبری و وزیر امور خارجه، امام جمعه فقید تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهور و جمعی از همراهان را تسلیت و تبریک گفت.

وی ادامه داد: اگرچه آنها در بالاترین مقام در پیشگاه خداوند متعال قرار گرفتند، اما از دست دادن آنها چنان جانسوز و جانگداز بود که قلب ملت ایران، مسلمین و ارادتمندان را به درد آورد.

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: رئیس دولت مردمی در تمام دوران خدمت به نظام و انقلاب در کنار مردم بود و هدفی جز خدمت صادقانه نداشت و در نهایت برای مردم و حین خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه باید بین مسئولین خدوم، مخلص ، ولایتمدار، صادق و متعهد با مسئولین بی‌احساس و دشمن شاد کن فرق گذاشته شود، گفت: حضور باعظمت مردم در تشییع جنازه حضرت آیت الله رئیسی در اقصی نقاط کشور، خدمت خالصانه و صادقانه او را اثبات کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «ما یکی از بهترین عناصر در زیر آسمان را از دست داده‌ایم، یکی از بهترین‌ها را از دست دادیم»، افزود: این کلام پرمحتوای مقام معظم رهبری پیام‌هایی دارد، پیام این کلام ولایتمداری و ولایت محوری شهید آیت الله رئیسی، پایبند بودن او به آرمان‌های انقلاب، نظام و شهدا و اخلاق مداری و مردمی بودن سیدالشهدای خدمت است.

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: خدا آنها را عزیز کرد، چون با خدا معامله کردند، اگر کسی با خدا معامله کند، خدای متعال این گونه آنها را عزیز و به خود ملحق می‌کند.

خطیب نماز جمعه مارگون با بیان اینکه وی هشتمین رئیس جمهور مملکت امام هشتم که سه سال پیش در روز ولادت امام رضا(ع) خدمت خود را آغاز کرد و در روز ولادت امام هشتم آسمانی شد، گفت: چه توفیق، سعادت و عزتی بالاتر از این می‌تواند قرار بگیرد.

وی یادآور شد: مراسمات باشکوه تشییع جنازه در اقصی نقاط کشور حکایت از محبوبیت و ماندگاری شهید رئیسی عزیز در قلوب مردم بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام خواجه پوردر فراز پایانی خطبه ها با بیان اینکه وظیفه مسئولان در قبال شهدای خدمت است که باید در اخلاص، تعهد، ولایتمداری و ولایت محوری و در خدمت صادقانه به مردم از آنها پیروی کنیم، افزود: مسئولان بدانند آن چیزی که حضرت آیت الله رئیسی را در نزد خدا و مردم عزیز کرد این بود که او جسم، جان و فکرش را برای رفع مشکلات مردم و برای رضای خدا قرار دادند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون ضمن تاکید بر اینکه این شهادت و فقدان باید مسئولان بی‌کفایت را آگاه کند، خاطرنشان کرد: مسئولانی که رفاه را بر خدمت ترجیح می‌دهند، مسئولانی که خود را بر دیگران ترجیح می‌دهند، مسئولانی که آن چیزی را که برای خود قائلند و برای دیگران قائل نیستند بدانند که با این گونه کارها نمی‌توانید راه شهید آیت الله رئیسی را ادامه بدهید و اگر انصاف داشته باشید، باید مسئولیت را رها کنید و به زندگی‌تان بپردازید.

وی گفت: مسئولین دولت باید با تلاش، مردمی بودن و خدمت صادقانه راه حضرت آیت الله رئیسی سیدالشهدای خدمت را ادامه دهند تا مغرضین بفهمند همه شما مسئولان در خدمت به مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنید.

کد خبر 1765239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha