تقوا، ولایتمداری، خدمات صادقانه و مخلصانه به مردم از ویژگی های آیت الله رئیسی بود

امام جمعه پاتاوه به تشریح سه ویژگی مهم شهید جمهور که باعث عاقبت بخیری او شد پرداخت و گفت: تقوای همه جانبه، ولایتمداری و خدمات صادقانه و مخلصانه او به مردم و جبهه مقاومت از جمله ویژگی های این شهید بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۴خرداد ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به موضوع تقوا با اشاره به «۲۲» ویژگی در پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی شهادت شهید جمهور به توصیفات و ویژگی هفتگانه درباره قوم الهی در آیه «۵۴ مائده» گفت: «خداوند متعال آنها را دوست دارد (یحبهم) آنان که محبوب خدا هستند، در قرآن شناسنامه دارند؛ به درستی که خداوند انسان‌های با تقوا را دوست دارد، به درستی که خداوند نیکوکاران را دوست دارد، به درستی خداوند متعال انسان های عادل را دوست دارد، به درستی خداوند کسانی که اهل توکل هستند را دوست دارد، خداوند متعال توبه کنندگان را دوست دارد.»

امام جمعه شهر پاتاوه در ادامه، افزود: «آنها به خدا عشق می‌ورزند و جز به خوشنودی او نمی‌اندیشند، در برابر مومنان خاضع و مهربان هستند، در برابر دشمنان و ستمکاران سرسخت، خشن و پرقدرت هستند، جهاد، تلاش و مبارزه در راه خدا به طور مستمر از برنامه‌های آنها بوده، در راه انجام فرمان خدا و دفاع از حق، از ملامت هیچ ملامت کننده‌ای نمی‌هراسند، آنها مومن و دارای عمل صالح هستند. لذا تمامی این هفت ویژگی مذکور قرآنی در سیدالشهدای خدمت و شهید جمهور آیت الله رئیسی0ره) وجود داشت .

وی به محبوبیت جهانی رئیس جمهور شهید اشاره کرد و ادامه داد: شهید رئیسی اهل محبوبیت خدادادی بود که حدود ۲ میلیارد انسان در دنیا از او تجلیل کردند و به بالاترین مقام که شهادت باشد، نائل شد.

حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز ابتدا با تسلیت شهادت شهید جمهور و همراهان وی، با بیان اینکه شهید جمهور بهترین الگوی هر سه قوای ایران و همه رئیس جمهورهای جهان است، افزود: شهید جمهور فرمود «ما باید خودمان را مصداق متقین و عبادی الصالحون و در راه خدا خدمت کنیم»، (والعاقبه للمتقین )خداوند می‌فرماید: «انسان‌های متقی عاقبت بخیر می‌شوند».

امام جمعه شهر پاتاوه به تشریح سه ویژگی مهم شهید جمهور که باعث عاقبت بخیری او شد پرداخت و گفت: تقوای همه جانبه، ولایتمداری و خدمات صادقانه و مخلصانه او به مردم و جبهه مقاومت که همیشه می‌گفت «من سرباز امام خامنه‌ای هستم» و بدون اجازه رهبر معظم انقلاب هیچ کاری را انجام نمی‌داد.

وی در ادامه، بیان کرد: منتخب ملت ایران را خدا هم انتخاب کرد، عاشق تمام عیار مردم، فاضل، سید مومن، با سعه صدر، با همت جهادی، شجاع و صدیق، حماسه ساز میدان خدمت بی‌منت به ملت و مملکت، نجیب و نورانی به نورانیت امام رضا علیه السلام و خادم الرضا، رئیس جمهور پر امید و پرتلاش، رادمردی اخلاق مدار و جوانمرد، مهارت‌های مدیریتی انقلابی و صادق الوعد بود که در این دو سال و ۱۰ ماه تحول اقتصادی، علمی، سیاسی، معنوی و اجتماعی ایجاد کرد.

حجت الاسلا سیادت به دیدار رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر عراق، اسماعیل هنیه و پیام ایشان در آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از لسان معظم له، بیان کرد: «ما شخصیت برجسته ای را از دست دادیم، آقای رئیس جمهور، برادر بسیار خوب و مسئولی کارآمد، باکفایت، صمیمی و جدی بود. مجلس خبرگان، مظهر مردم سالاری اسلامی است. دعوت عام ما از وجدا نهای بیدار در سراسر جهان آن است که به تجربه شکست خورده نظام های مدعی عدالت یا آزادی، ولی بیگانه از معنویت دینی بنگرند، آنگاه در طرح جامع و استوار گره گشای حکمرانی اسلامی تأمل کنند».

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش پاتاوه در فراز پایانی خطبه به مناسبت روزجهانی بدون دخانیات از منظر و نگاه معصومین (ع) گریزی زد و گفت: از نظر اسلام ناب، حضرات معصومین علیهم السلام و فتواهای مراجع تقلید معظم، هر چیزی که برای جسم، روح و جامعه ضرر دارد حرام است، رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: « لا ضرر ولا ضرار فی الاسلام، در اسلام ضرر رساندن به خود و دیگران وجود ندارد و حرام است».

کد خبر 1765243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha