ریل انقلابی و ایمانی خدمت با شهادت رییس جمهور به جامعه برگشت 

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به ثمرات شهادت رئیس جمهور و همراهانش گفت:  این شهادت ضمن خدمتگذاری و تعریف درست خادم و خائن، ریل انقلابی و ایمانی خدمت را به جامعه، برگرداند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمد محمدیان_ امام جمعه سنگر در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۴ خرداد) ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور و  همراهانش در سانحه هوایی اظهار کرد: وقتی انسان این سعادت، خیر عظما و حسن عاقبت را می بیند غبطه می خورد.  

وی با اشاره به صحنه های باشکوه و چندین میلیونی در مراسم تشییع این شهدا در شهرهای تبریز، قم، بیرجند، تهران و مشهد گفت: این قدرشناسی مردم و صحنه هایی آموزنده بود.  

محمدیان همچنین نام و یاد دیگر شهدای این حادثه را با ذکر خصوصیات ویژه اخلاقیشان گرامیداشت و افزود: مثلا شهید امیر عبداللهیان سفیر کودکان غزه بود و درس بزرگی به بعضی از مدیران داد که بین میدان و دیپلماسی فرق قائل بودند.  

امام جمعه سنگر تصریح کرد: می توان در جهت منافع مردم و اسلام تعامل بسیار خوب بین میدان و دیپلماسی ایجاد کرد و آنرا در عملیات وعده صادق به عینه دیدید که  به عنوان یک دیپلمات هنرمندانه عمل کرد و این برای بعضیها درس خوبی بود.  

وی با تاکید بر اینکه اگر چه این اتفاق یک ضایعه بزرگ برای مردم ایران و جامعه اسلام و انقلاب بود اما منطق ما منطق قرآن است، خاطر نشان کرد: ما مکتبی داریم که درسش را از آموزه های قرآن گرفته ایم.  

محمدیان تصریح کرد: برای این مردم که در بدرقه یک خادم که کارگزار جمهوری اسلامی بود و نیز برای عیان شدن برخی واقعیت ها، باید سرود فتح خواند.

وی با بیان اینکه دولت شهید رییسی دستاورده های فراوانی هم داشت افزود: الطاف خفیه الهی فراوان است و این منطق قرآن کریم است که می فرماید «اگر جهان بینی شما الهی باشد بهتر از آن و یا مثل آنرا به شما بر میگردانیم» گرچه خیلی باید سرمایه گذاری کنیم که مانند شهید رییسی ها دوباره در جامعه داشته باشیم ولی دوباره می فرماید «مگر شک دارید که خداوند بر هر چیزی تواناست». 

محمدیان در ادامه با اشاره به ثمرات این شهادت، اظهار کرد: این شهادت ضمن خدمتگذاری و تعریف درست خادم و خائن و ریل انقلابی و ایمانی خدمت را به جامعه برگرداند.  

وی با اشاره به اینکه این شهادت توقع مردم را از دولتمران بالا برد و این امتیاز مبارکی است، خاطر نشان کرد: خون این شهدا تراز، و معیار و میزان و مسیر را نشان می دهد که از برکات خون شهید است و بر ما وظیفه است این معیارها را حفظ کنیم.  

محمدیان به طعنه ها و تمسخر برخی ها در سفرهای ریاست جهوری اشاره کرد و ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب حضرت آقا پنج مرحله را برای رسیدن به تمدن اسلامی شمردند و این شهادت این راه را نشانمان داده است.  

وی اظهار کرد: یکی از ارکان رسیدن به تمدن اسلامی داشتن دولت اسلامی است و مسیر سختی است که ما در آن گره داریم.  

محمدیان به داشتن افکار آلوده و دل های ناپاک  در اوایل انقلاب از سوی منافقین و ... اشاره و اذعان کرد: همان زمان شهید بهشتی فرمود در کار جمهوری اسلامی گره ای فتاده که جز به خون باز نخواهد شد، خون شهید و مظلوم، خون انسان های خادم مسیر رسیدن به دولت اسلامی را هموار، و آنرا می کند.

کد خبر 1765246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha