راهپیمایی میلیونی مردم «صعده» یمن در حمایت از فلسطین و جهاد

۲۰ میدان صعده یمن شاهد راهپیمایی میلیونی‌ در حمایت از فلسطین و تاکید بر ادامه جهاد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المسیره، شهر صعده شاهد برگزاری مراسم در میدان مولد النبوی الشریف، بزرگ‌ترین میادین این شهر بود و همزمان با آن، راهپیمایی‌هایی در ۲۰ میدان در بخش‌های مختلف و مناطق مختلف این شهر از جمله  میادین  الشهید القائد، شعاره، بنی صیاح، الحجله  برازح، عرو و جمعه بنی بحر، العین و القهره در الظاهر، و ربوع الحدود،  شهر جاوی در مجز، الجرشه در غمر ، قطابر، کتاف، ذویب، الخمیس در منبه، شدا، عضله در الحشوه و آل ثابت در قطابر برگزار شد.

شرکت کنندگان در راهپیمایی، پرچم‌های یمن و فلسطین، پرچم‌های نظامی و پلاکاردهایی را در محکومیت حملات و جنگ نسل کشی دشمن صهیونیستی در نوار محاصره شده غزه به اهتزاز درآوردند.

تظاهرکنندگان با محکوم کردن جنایات آمریکا و صهیونیست‌ها علیه مردم غزه و خیانت اعراب به مردم فلسطین بر همبستگی خود با غزه و آمادگی خود برای بسیج عمومی و مشارکت واقعی در نبرد آزادسازی فلسطین تاکید کردند.

میلیون ها نفر در این راهپیمایی شعارهایی از جمله (استمرار و جهاد)، (غزه، ای فلسطین... همه مردم یمن با تو هستند)، (ای غزه، ما با تو هستیم... تو تنها نیستی)، (با غزه ما ثابت قدمیم.. خداوند بهترین کمک کننده است) سر دادند.

عملیات ما در حمایت از غزه، مشروعیت خود را از قرآن دارد

محمد علی الحوثی، عضو شورای سیاسی یمن در راهپیمایی صعده تاکید کرد: عملیات ما در حمایت از غزه، مشروعیت خود را از قرآن کریم گرفته است که بر حمایت از مظلومان تکیه دارد.

وی افزود: تروریسم، آمریکایی-صهیونیستی است و در مقابل دیگران باید از خود، مقدسات و سرزمین خود دفاع کنند و این حق فلسطینیان و مسلمانان است که از مقدسات خود و اراضی اشغالی دفاع کنند.

الحوثی خطاب به آمریکایی‌ها با بیان اینکه تعلل در توقف حمله به غزه نتیجه نمی‌دهد و مقاومت را نمی‌توانید از بین ببرید، گفت: شما آنها را در حالی که سنگ داشتند، از بین نبردید، چگونه می‌توانید در حالی که موشک دارند از بین ببرید؟

راهپیمایی میلیونی مردم «صعده» یمن در حمایت از فلسطین و جهاد

بیانیه راهپیمایی‌ها (با غزه... و تداوم جهاد)

بیانیه راهپیمایی  با عنوان «با غزه... تداوم جهاد» صادر شد و  مقاومت و استواری ملت فلسطین  و مجاهدان بزرگ آن درود فرستادند و تصمیم دیوان کیفری بین المللی علیه سه تن از رهبران مقاومت را محکوم کردند.

همچنین، شهادت آیت الله رئیسی و یارانش را به جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند و بر تداوم حضور مردم در راهپیمایی‌ها بر حمایت از فلسطین تاکید شد و از کشورهای جهان خواستند کالاها و شرکت‌های آمریکایی و اسرائیلی را تحریم کنند.

کد خبر 1765302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha