گعده‌های مسجدی برای جوانی جمعیت

جوانی جمعیت دغدغه بچه مسجدی‌های کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب(ع) شهر محمله است و از هر فرصتی برای تبیین و روشنگری، استفاده کرده تا این مسئله برای خانواده‌ها به یک دغدغه تبدیل شود.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| «در جمهوری اسلامی، هر جا که قرار گرفته اید، آن را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است». بچه مسجدی های کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب(ع) شهر «محمله» با بهره گیری از این کلام مقام معظم رهبری آستین همت را بالا زده تا در حد وسع و توان خود سهم شان را در تحقق منویات رهبری ادا کنند.

محمله شهری کوچک در جنوب استان فارس با حدود ۷۰۰ نفر جمعیت، اگرچه کوچک است اما اهالی آن دلی دارند به وسعت ایران. بچه های مسجد پای کار فرامین رهبری هستند و اخیرا نیز موفق شدند در جشنواره ملی «جوانی جمعیت» عنوان برتر کشور را به خود اختصاص دهند.امری که نه تنها دغدغه رهبری بلکه اولویت کشور است و این روزها از آن حرف ها بسیار گفته و شنیده می شود.

«جوانی جمعیت» دغدغه بچه‌های مسجد

جوانی جمعیت اما دغدغه و اولویت کانون علی بن ابی طالب(ع) محمله نیز شده و بچه مسجدی ها بر آن شدند قدمی هر چند کوچک و در حد توان خود در این زمینه بردارند.

«با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بر مسئله جوانی جمعیت و تاکید به فرزند آوری در بین خانواده ها، ما هم سعی کردیم این مهم را در حد توان خود پیگیری کنیم». این را مدیر واحد خواهران کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب(ع) شهر محمله می گوید.

گعده‌هایی برای جوانی جمعیت

سمیه مومنی علاوه بر مسوولیتش در کتابخانه عمومی، علاقمند به کارهای فرهنگی در مسجد نیز است و با گرد هم آوردن دختران و بانوان محمله ای، بخشی از اوقاتش را علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، به کارهای فرهنگی اختصاص داده است.

ترنم بهشتی نمای جوانی

او که دغدغه رهبری در امر جوانی جمعیت را به دغدغه خود و بانوان مسجدی تبدیل کرده، می گوید: برنامه «ترنم بهشتی نمای جوانی» طرحی بود که به همت بچه های مسجد در کانون ما کلید خورد.

بچه های مسجد از هر فرصتی برای برگزاری کلاس ها، استفاده می کنند تا مسئله جوانی جمعیت برای خانواده ها به یک دغدغه تبدیل شود.

مخاطب این طرح را مادران محمله ای تشکیل می دهند و قرار است در گعده هایی که در مسجد گرفته می شود بر مسئله جوانی جمعیت تاکید و اهمیت و ضرورت آن در جامعه تبیین شود.

مومنی می گوید این برنامه با حضور مادران دارای فرزند زیر شش سال و با هدف ترغیب آنها به فرزندآوری کلید خورد چرا که انتظار داشتیم با توجه به اینکه از سن آخرین فرزند آنها زمان زیادی نگذشته، برای فرزند آوری بیشتر تشویق شوند.

استقبال از این برنامه نیز با توجه به‌ جمعیت تحت پوشش بسیار خوب است و علاوه بر مادران، برخی خانم های جوان هم در کلاس ها شرکت دارند.

با پای کار آمدن بچه های مسجد در هماهنگی برگزاری کلاس ها، ۱۶ جلسه کلاس ترویجی و تشویقی برگزار می شود. بچه های مسجد از هر فرصتی برای برگزاری کلاس ها، استفاده می کنند تا مسئله جوانی جمعیت برای خانواده ها به یک دغدغه تبدیل شود. حتی در ماه مبارک رمضان نیز علاوه بر محفل جزءخوانی، کلاس های ترنم بهشتی برگزار می شود تا از فرصت حضور بانوان در مسجد بهره کافی برده شود.

گعده‌هایی برای جوانی جمعیت

بسیج تمام امکانات برای تحقق منویات رهبری

با بهره گیری از سیره ائمه(ع) و همچنین بررسی کتاب هایی درراستای جوانی جمعیت همچون «من دیگر ما» و «مثبت سه» به تبیین و روشنگری بانوان شرکت کننده در این طرح پرداخته شد.

مسئول واحد خواهران کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب(ع) شهر محمله می گوید: کلاس ها با حضور یک روحانی و مبلغ اعزامی به شهر محمله در ماه مبارک رمضان نیز ادامه پیدا کرد و در کنار آن از کارشناسان حوزه و همچنین چند روانشناس و کارشناس بهداشت بهره گرفته شد.

علاوه بر مسجد علی بن ابی طالب(ع) که مرکز برگزاری کلاس های این طرح بود از فضای حسینیه امام رضا(ع)، درمانگاه شهید مومنی و کتابخانه شهید خردمند شهر محمله نیز استفاده می شود تا تمام امکانات و تجهیزات شهر برای برگزاری این طرح بسیج و پای کار آمده باشند.

کلاس‌ها، بیشتر به صورت تبیین و روشنگری و همچنین تشویق و ترغیب مادران هم در بحث جوانی جمعیت و هم در بحث تربیت فرزند است. مومنی می گوید: با بهره گیری از سیره ائمه(ع) و همچنین بررسی کتاب هایی درراستای جوانی جمعیت همچون «من دیگر ما» و «مثبت سه» به تبیین و روشنگری بانوان شرکت کننده در این طرح پرداخته شد.

گعده‌هایی برای جوانی جمعیت

عزم جزم برای فرزندآوری

با توجه به کم شدن نرخ فرزند آوری و بالا رفتن سن ازدواج در جامعه، این برنامه ها و روشنگری ها قطعا می‌تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.

او که معتقد است با توجه به کم شدن نرخ فرزند آوری و بالا رفتن سن ازدواج در جامعه، این برنامه ها و روشنگری ها قطعا می‌تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد، دلیل این ادعای خود را رضایت شرکت کنندگان این کلاس ها عنوان می کند که عزمشان را برای فرزند دار شدن مجدد جزم کرده اند.

اگرچه طرح ترنم بهشتی به اتمام رسیده اما سعی بچه های مسجد این است تا به بهانه های مختلف اقدام به برگزاری چنین برنامه هایی در راستای تشویق و ترغیب جامعه به فرزندآوری و جوانی جمعیت کرده تا شاید بتوانند گوشه ای از دغدغه و نگرانی های رهبری انقلاب در این زمینه را کم کنند.

کد خبر 1765312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha