نیروهای ملی و اسلامی فلسطین خواستار اجرای حکم دادگاه لاهه شدند

نیروهای ملی و اسلامی فلسطین تصمیم دادگاه لاهه را برای توقف حمله صهیونیست‌ها به رفح ستودند و خواستار اجرای حکم شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، نیروهای ملی و اسلامی فلسطین از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری که خواستار توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی به شهر رفح شده است، استقبال کردند و خواستار اقدام عملی در این باره شدند.

نیروهای ملی و اسلامی فلسطین همچنین از تصمیم دیوان بین المللی برای بازگشایی گذرگاه کمک‌ رسانی استقبال کردند.

این نیروها امروز شنبه (۵ خرداد ماه) در بیانیه‌ای بر توقف تجاوزات صهیونیست‌ها به شهر رفح و تمامی مناطق نوار غزه و فلسطین و خروج کامل ارتش اشغالگر نازی تاکید کردند.

نیروهای ملی و اسلامی همچنین از همه طرف‌ها خواستند تا برای اجرای تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری به‌طور جدی و واقعی تلاش کنند و به بهانه‌های مختلف، اجرای این تصمیمات را به‌گونه‌ای که موجب سلب مسئولیت‌هایشان می‌شود، به تعویق نیندازند.

این نیروها از همه طرف‌ها خواستند برای خروج کامل اشغالگران از گذرگاه رفح و شروع مجدد آن تلاش کنند.

آنان همچنین نسبت به هرگونه تلاش برای دور زدن تصمیم دیوان بین المللی دادگستری هشدار دادند.

در همین راستا، نیروهای ملی و اسلامی تاکید کردند: نیاز مردم فلسطین به باز کردن همه گذرگاه‌ها از جمله گذرگاه رفح یک نیاز فوری است و بهره‌برداری از گذرگاه رفح با توجه به تشدید بحران انسانی با افزایش تعداد مجروحان و وخیم شدن وضعیت هزاران نفر از آنها که به مسافرت و دریافت خدمات بهداشتی و درمانی مناسب نیاز دارند، لازم و ضروری است.

این نیروها در ادامه گفتند: صحبت در مورد کمک رسانی از طریق گذرگاه کرم ابو سالم، گام کوچکی است که به فاجعه انسانی ناشی از بسته شدن گذرگاه‌ها پایان نمی‌دهد.

وی همچنین تاکید کرد: درد و رنج انسانی در نوار غزه با کمک‌رسانی متوقف نمی‌شود، بلکه ضرورت مهمی وجود دارد که گذرگاه رفح مانند قبل آزادی رفت‌وآمد به‌ویژه سفر به این منطقه فراهم شود. مجروحان و بیماران، ورود هیئت های پزشکی و مأموریت های بشردوستانه و سفر دانشجویان، زائران بیت الله الحرام و غیره به بازگشایی ان نیاز دارند.

دیوان بین المللی دادگستری در لاهه دستور توقف حمله به رفح در نوار غزه را صادر کرد و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه های جداگانه ای این تصمیم را ستودند و از آن استقبال کردند.

کد خبر 1765355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha