طرح حفظ عمومی قرآن کریم در مراکز قرآنی استان زنجان برگزار می‌شود

طرح حفظ عمومی قرآن کریم و اعطای مدرک حفظ عمومی به طور مستمر در استان در حال برگزاری بوده و مراکز قرآنی مجری این طرح، آزمونها را بصورت مستمر در مراکز برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، طرح حفظ عمومی قرآن کریم و اعطای مدرک حفظ عمومی به طور مستمر در استان در حال برگزاری بوده و مراکز قرآنی مجری این طرح، آزمونها را بصورت مستمر در مراکز برگزار می کنند.

هدف از برگزاری این طرح ترویج و توسعه فرهنگ قرآن در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن است، در این طرح مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت می‌توانند نسبت به اخذ آزمون شفاهی (حداقل ۴ آزمون در طول سال) از حافظان قرآن خود اقدام کنند.

این طرح؛ حافظان یک جزء تا ۳۰ جزء قرآن کریم را شامل می‌شود و مجریان برگزاری طرح می توانند با تعریف رشته های آزمون، حافظان قرآن را مورد ارزیابی قرار دهند.

با توجه به آغاز ثبت نام مدارس و مراجعه حافظان جهت اخذ گواهی حفظ، جامعه القرآن الکریم زنجان واحد خواهران و واحد برادران و خانه قرآن مبین در زنجان، موسسه انوار وحی و جامعه القرآن الکریم در شهرستان ابهر و خانه قرآن طاها و جامعه القرآن واحد قیدار ۱۰ رشته از آزمونهای حفظ عمومی را در سامانه تعریف کرده و طی اواخر اردیبهشت ماه و خردادماه سالجاری این آزمونها در مراکز قرآنی برگزار خواهد شد.

برنامه حفظ عمومی مطالبه جدی حافظان قرآن به‌صورت حفظ عمومی است، و پس از پایان هر دوره آزمون به افرادی که نمره حد نصاب را کسب کند گواهی معتبر اعطا می‌شود.

کد خبر 1765373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha