برگزاری دوره آموزشی «لبخند، باور و ریحانه‌ها» ویژه بانوان در کردستان

دریایی از برگزاری دوره آموزشی «لبخند، باور و ریحانه‌ها» ویژه بانوان استان کردستان با موضوع حجاب و عفاف خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز شنبه (۵ خرداد ماه ۱۴۰۳) در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان با تسلیت شهدای خدمت و با اشاره به اینکه یکی از مسائل مورد توجه نیروهای انقلابی طرز پوشش و مساله عفاف و حجاب است، اظهار کرد: قبل از شهادت آیت الله رییسی، ایشان در سفری که به قم داشتند فرموند «از من در مورد حجاب سوال کردند اما گفته ام که من طلبه ای بیش نیستم بلکه باید ببینید نظر اسلام در مورد حجاب چیست».

وی تصریح کرد: ما باید براساس مبانی اسلامی حجاب را یک ضرورت بدانیم که از پایه های تمدن ملت ایران است و هیچ عقب‌نشینی را در این راستا قبول نخواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اذعان کرد: براساس باور به مساله حجاب به عنوان یک امر الهی کوتاهی نمی کنیم و نباید این مساله به موضوعی برای دو قطبی سازی و ایجاد شکاف اجتماعی و فاصله بین مردم تبدیل شود چون از محورهای جنگ شناختی دشمن درگیر کردن افراد انقلابی با آحاد مردم است.

دریایی اضافه کرد: اگر نگاهمان را با منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی تنظیم کنیم مسیر برای ما مشخص خواهد شد.

وی بر تقویت عفت در جامعه و رشد فضایل انقلابی تاکید کرد و گفت: باید کارهای ایجابی و اقناعی انجام شود که در این راستا برنامه هایی اجرا شده و یا در حال اجرا هستند.

وی برگزاری دوره های لبخند، باور و ریحانه‌ها برای توانمند کردن بانوان در عرصه حجاب و عفاف، برگزاری همایش گسترش فرهنگ حجاب و عفاف با عنوان رایحه، اولین جایزه شهیده فاطمه اسدی در کامیاران، برگزاری نمایشگاه مد و لباس کردی و برگزاری دوره طراحان مد و لباس برای جشنواره فجر را از اقدامات انجام شده در استان ذکر کرد.

دریایی همایش مستوره اردلان و همایش زن کرد مسلمان بزرگداشت شهیده ناهیده فاتحی کرجو را نیز از اقدامات در دست انجام شورای فرهنگ عمومی در استان عنوان کرد.

کد خبر 1765375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha