طرح مسجد پایگاه قرآن راهی برای آوردن قرآن به متن زندگی است

جعفر نیک نفس گفت: یکی از اهداف طرح مسجد پایگاه قرآن کریم این است که قرآن کریم از حاشیه به متن زندگی بیاورد تا با عمل به دستورات آن به سعادت دنیوی و اخروی دست یابیم.

جعفر نیک نفس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، از برگزاری نشست توجیهی طرح مسجد پایگاه قرآن خبر داد و گفت: طرح مسجد پایگاه قرآن کریم در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری شکل گرفته و ستاد هماهنگی کانون های مساجد برای تبدیل هر مسجد به پایگاه قرآن از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری استفاده کرده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: این طرح به صورت هفتگی با محوریت کانون های فرهنگی هنری در مساجدی که ظرفیت اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن را داشته باشند، اجرا می شود.
وی اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری با همراهی و همکاری ارکان مسجد هر هفته یک کرسی تلاوت مجلسی قرآن کریم را برگزار می کنند و در این کرسی از ظرفیت قاریان خوش صدا استفاده می شود.
نیک نفس یادآور شد: در کنار تلاوت مجلسی قرآن کریم، گزیده ای از آیات کلام الله مجید نیز تفسیر می شود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف طرح مسجد پایگاه قرآن کریم این است که قرآن کریم از حاشیه به متن زندگی بیاورد تا با عمل به دستورات آن به سعادت دنیوی و اخروی دست یابیم.
وی اضافه کرد: نشست امروز با محوریت اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن برگزار شد و سعی داریم از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری برای اجرای این طرح بهره ببریم.
نیک نفس عنوان کرد: کانون فرهنگی هنری شهید آوینی یکی از کانون های مساجد جنوب کرمان است که ظرفیت اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن را دارد و امیدواریم فعالیت های قرآنی این کانون زمینه انس بیشتر مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با قرآن کریم را فراهم کند.

کد خبر 1765414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha