آنچه سیدابراهیم ز مهر رضا گرفت

مداح برجسته بیرجندی معتقد است خادم الرضایی که خودش را وقف مردم کند و برای خدمت به محرومان به جای پشت میزنشینی در میدان باشد، خدا و امام رضا(ع) خریدار او خواهند بود و شهید آیت الله رئیسی به گونه‌ای زندگی کرد و قدم برداشت تا خداوند و امام رئوف خریدارش شدند.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: زهرا مهرور_ سید ابراهیم رئیسی در مشهدالرضا دیده به جهان گشود و در طول زندگی سخت دوران کودکی‌اش در پس هر گرفتاری به دامان امام رضا(ع) پناه می‌برد و سالیان سال در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) نوکری زوار امام رضا(ع) را کرد، تا اینکه پس از رحلت آیت‌الله واعظ طبسی، با حکم رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در اسفند ۱۳۹۴، به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد.

اینگونه بود که آیت الله رئیسی شروع خدمتش از نوکری امام هشتم و زوار علی بن موسی الرضا(ع) بود. «سالانه ۲۷ میلیون زائر به حرم امام رضا(ع) مشرف می‌شوند، لذا تلاش ما در این مدت، فراهم کردن زمینه زیارت آسان و خاطره‌انگیز برای آنان بوده است»؛ این جمله‌ای است که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی درباره مهم‌ترین اقداماتش در آستان قدس رضوی در سه سال مسئولیتش به عنوان تولیت این آستان گفته است. دوره سه ساله‌ای که از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ ادامه داشت.

خادم الرضا در این دوران با محوریت منشور هفتگانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم انتصاب تولیت، اقدام‌های موثری در چارچوب خدمت موثر به حرم نورانی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و خدمات به زائران این بارگاه قدسی در پایتخت معنوی ایران اسلامی انجام داد.

ایجاد معاونت امداد مستضعفان، کاهش شرکت‌های زیان‌ده اقتصادی، ایجاد زائرشهر و زائرسرا، توسعه مفهوم خدمت و افزایش خادمان رضوی، راه‌اندازی شهرک علم و فناوری، توانمندسازی محرومان و توسعه فعالیت‌های فرهنگی از جمله اقدامات موثر آیت الله رئیسی در زمان تولیت وی در آستان قدس رضوی بود.

آیت الله رئیسی در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) تمرین خدمت و خادمی کرد. کارنامه او را که بنگریم سراسر افتخار است، هم افتخار نوکری امام هشتم(ع)، حضور در مجلس خبرگان رهبری، رئیس قوه قضائیه، افتخار کسب رای اعتماد ملت به عنوان رئیس جمهور و افتخار نوکری مردم.

خادم الرضا در قامت رئیس‌جمهور تا لحظه آخر خادم بود و جانش را پای خدمت به مردم داد. زندگی سید ابراهیم با یاد امام هشتم عجین شده بود، در روز ولادت امام رضا(ع) حکم تولیت بارگاه رضوی را دریافت کرد، جشن پیروزی ریاست جمهوری او در روز میلاد امام هشتم (ع) برگزار شد و در نهایت در شب میلاد امام مهربانی‌ها به دیدار دوست شتافت.

بی‌شک شهادت رئیس‌جمهور خادم الرضا در شب میلاد امام رئوف، پاداش خدمتش به آستان نورانی حضرت رضا(ع) و یک عمر مجاهدت بی‌وقفه در مسیر خدمت به اسلام و مردم است. با آسمانی شدن او عموم ملت ایران به سوگ نشستند و در رثای او سخن‌ها گفتند.

خوش عاقبتی هشتمین رئیس جمهور

مهدی سبزه‌کار، یکی از مداحان برجسته بیرجندی است که سابقه بیش از ۲۸ سال نوکری و عرض ارادت به ساحت ائمه اطهار(ع) را در کارنامه عمر ۴۷ ساله خود دارد، در گفتگو با خبرنگار شبستان با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش می‌گوید: من این افتخار را دارم که دو مرتبه قبل از سخنرانی آیت الله رئیسی، رئیس جمهور شهید و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری مداحی کردم.

عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه را یادآور می‌شود که خبر سانحه بالگرد آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی در فضای مجازی و محافل رسانه‌ای دست‌ به‌ دست شد و هنوز کسی از وضعیت آنان اطلاع دقیقی نداشت و می‌افزاید: همان شب به خاطر میلاد امام رضا(ع) چندین مراسم جشن برای مولودخوانی دعوت داشتم اما هر کاری کردم، نتوانستم مولودی بخوانم. روضه خواندم و مردم خیلی برای سلامتی آیت الله رئیسی و همراهانش خیلی دعا و استغاثه کردند و اشک ریختند.

آنچه سیدابراهیم ز مهر رضا گرفت

اما ۱۸ ساعت پس از جستجوی نفس‌گیر برای کسب اطلاع از وضعیت رئیس جمهور و همراهانش، سرانجام ساعت ۸ صبح روز میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، خبر شهادت هشتمین رئیس‌جمهور کشورمان تیتر یک رسانه‌های جهان شد.

اگرچه آن روز افتخار خادمیاری شیفت حرمش سلب شد، اما چه خوش عاقبتی بود برای هشتمین رئیس جمهور؛ امام رئوف مزد سال‌ها خدمت بی‌منتش را با شهادت در حین خدمت داد و در نزد خویش برای او مأوایی همیشگی در نظر گرفت تا سید ابراهیم قرین دائمی آقا باشد. این مداح بیرجندی ادامه می‌دهد: حکمت خدا این بود که خادم الرضا در روز ولادت امام رضا(ع) رئیس جمهور شد و همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) هم به مقام رفیع شهادت نایل آمد و در رواق دارالسلام حرم مطهر امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

خاطره‌ای از خادم الرضا

وی که طی این سال‌ها به عنوان مسئول فرهنگی کاروان‌های عتبات و عالیات توفیق ۵۶ بار سفر به کربلا از سوی بعثه مقام معظم رهبری نصیبش شده است، خاطره‌اش از شهید آیت الله رئیسی را اینگونه روایت می‌کند: حدود ۶ سال قبل، سحرگاهی کاروان زائران را به حرم حضرت ابوالفضل(ع) بردم و در حال روضه‌خوانی و سینه‌زنی بودم که یهو دیدم آیت الله رئیسی به همراه چندتن از محافظانش از جای ضریح مطهر بیرون آمدند. در همین حین رو به کاروان اعلام کردم چشمم به خادم امام رضا(ع) افتاده و دلم هوای امام را کرد و شروع به خواندن روضه از غربت حضرت رضا(ع) کردم. ایشان که می‌خواستند از درب باب القبله حرم حضرت ابوالفضل(ع) خارج شوند تا صدای روضه‌خوانی من از امام رضا(ع) را شنید، میخکوب شد اما محافظانش اصرار داشتند که از درب بین الحرمین سریع تر خارج شوند ولی ایشان دو دست خود را به نشان اینکه سکوت کنند بالا آورد و همه روضه را همانطور ایستاده گوش داد و در پایان هم دست راست خود را برای من بالا برد و دست دیگرش را به نشانه تشکر روی سینه گذاشت و به همراه محافظانش رفتند.

سبزه‌کار بیان می‌کند: همان لحظه به زائران گفتم با این عرض ادب به حضرت رضا(ع) و اخلاق نیکو چقدر خادم الرضایی برازنده ایشان است. آری هر کسی که با اخلاص برای امام رضا(ع) عرض ادب و خادمی کند حضرت به گونه‌ای جبران می‌کند که در تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۳ با حضور میلیونی مردم در مشهد مقدس و جوار مضجع نورانی امام مهربانی‌ها به خاک سپرده می‌شود.

خدا خریدار جان شهید است

این مداح بیرجندی از مردمی بودن، خستگی‌ناپذیری، ولایت‌مداری، تواضع و فروتنی آیت الله رئیسی سیدالشهدای خدمت سخن گفت و خدا را شاکر است به کسی رأی داده که خدا انتخابش کرد و زندگی‌اش در مسیر خدمت صادقانه به مردم به شهادت ختم شد.

وی معتقد است خادم الرضایی که خودش را وقف مردم کند و برای خدمت به محرومان به جای پشت میزنشینی در میدان باشد، خدا و امام رضا(ع) خریدار او خواهند بود و شهید آیت الله رئیسی به گونه‌ای زندگی کرد و قدم برداشت تا خداوند و امام رئوف خریدارش شدند. روایتی هم از وجود مبارک پیامبر خدا (ص) نقل شده است که فرمودند: «من کان للَّه کان اللَّه له. هر کس که از برای خدا باشد، خداوند برای اوست».

کد خبر 1765433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha