لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانونی به نفع واحدهای تولیدی خراسان جنوبی

قناعت بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانونی به نفع واحدهای تولیدی و معدنی خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: باید بهتر از گذشته شاهد حضور میدانی مدیران متولی برای شناسایی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی باشیم چون این جزو اولویت‌های اصلی دولت است‌.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز یکشنبه (۶ خرداد) در اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع استان اظهار کرد: هر اقدامی که به تولید کمک کند باید تسهیل شود نه اینکه مانع ایجاد کنیم و از ظرفیت‌های قانونی به نفع واحدهای تولیدی، صنایع و معادن استفاده شود.

وی با اشاره به دستور کار جلسه مبنی بر تامین و تخصیص سوخت مورد نیاز واحدهای تولیدی و معدنی استان گفت: در همین راستا جلسه تخصصی با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و برخی سرمایه‌گذاران معادن و دستگاه‌های متولی برگزار و تصمیم‌گیری خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لازم اجرا بودن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بر اهتمام ویژه بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه با توجه به شعار سال جاری تأکید کرد و ادامه داد: به منظور استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، فرمانداران باید مشکلات اقتصادی واحدهای تولید شهرستان‌ها را احصا و به معاونت اقتصادی استانداری اعلام کنند و با برگزاری کارگروه استانی در شهرستان‌ها مشکلات این واحدها پیگیری و رفع شود.

قناعت با اشاره به لزوم حضور میدانی مدیران دستگاه‌های اجرایی در واحدهای تولیدی برای احصا و شناسایی مشکلات آنان، گفت: باید بهتر از گذشته شاهد حضور میدانی مدیران متولی برای شناسایی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی باشیم چون این جزو اولویت‌های اصلی دولت است‌.

وی با بیان اینکه انجام اقدامات لازم به منظور حفظ وضعیت موجود واحدهای تولیدی استان مورد تأکید است، افزود: باید همه تلاش کنیم که حداقل شرایط فعلی واحدهای تولید استان را حفظ و حمایت کنیم، هر چند این وضعیت حداقلی مدنظر ما نیست.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: اطلاعات واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد در راستای  به منظور احیا و تعیین تکلیف آنان باید به‌روزرسانی شود.

قناعت همچنین خواستار به‌روزرسانی اطلاعات بنگاه‌های اقتصادی دارای پرونده قضایی یا در تملک بانک‌ها به منظور احیای و تعیین تکلیف آنان شد و افزود: تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران نسبت به تعهدات خود در کارگروه تسهیل پایبند باشند.

وی بیان کرد: واحدهای تولیدی استان باید با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان نسبت به ارتقای بهره‌وری و اصلاح ساختارهای خود برای افزایش تولید اقدام کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات از محل منابع تسهیلات تکلیفی باید به منظور احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در اولویت قرار گیرد، گفت: همچنین هدایت منابع داخلی استان به سمت توسعه سرمایه‌گذاری و تولید باید در دستور کار شبکه بانکی استان قرار گیرد.

قناعت ادامه داد: به منظور اجرای مصوبات کارگروه، دستگاه‌های نظارتی همکاری لازم را با دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به عمل آورند و عدم اجرای مصوبات توسط مدیران ذیربط را در قالب ترک فعل لحاظ کنند.

به گفته وی؛ سازمان مدیریت باید اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را به عنوان شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی مدنظر قرار دهد و از ظرفیت هیئت خبرگان و اقتصادی بانکی به منظور تسهیل و رفع مشکلات واحدهای اقتصادی استان استفاده شود.

استاندار در ادامه از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران خواست تا به تعهدات خود در قبال اجرای مصوبات پایبند باشند و دبیرخانه کارگروه تسهیل، ابلاغ و پیگیری مصوبات را به صورت ویژه و مستمر در دستور کار خود قرار دهند و به نسبت به ارائه گزارش عملکرد فصلی به معانت اقتصادی استانداری اقدام کند.

وی در ادامه با اشاره به حضور تاریخی و بی‌نظیر مردم خراسان جنوبی در مراسم تشییع و وداع با پیکر آیت الله رئیسی و همراهانش، گفت: براساس آمارها ۴۵۰ هزار نفر تا ۵۰۰ نفر در مراسم تشییع شهدای خدمت در بیرجند شرکت کردند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: برای مراسم تشییع شهدای خدمت مسیر خوبی در مرکز استان انتخاب شد و مردم خراسان جنوبی هم در این مراسم سنگ تمام گذاشتند و حق مطلب را ادا کردند و انعکاسی مثبتی در رسانه‌های داخلی شاهد بودیم.

وی با اشاره به برپایی ۱۱۰ موکب برای پذیرایی از شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی در بیرجند، بیان کرد: مردم با تشییع تاریخی خود قدردانی خود از خدمات جهادی و خالصانه آیت الله رئیسی و شهدای خدمت را نشان دادند.


مهدی جعفری- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم در این کارگروه تذکر داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید افرادی را که برای اولین بار می‌خواهند از تسهیلات ستاد تسهیل و رفه موانع تولید استفاده کنند در اولویت قرار دهند و اینگونه نباشد که برخی از افراد به صورت مستمر از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

کد خبر 1765492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha