شهید رییسی گام‌های خود را در راه خدمت به مردم برداشت

ماموستا شیری گفت: طبق حدیث نقل شده از پیامبر اعظم(ص) کسی که قدم‌های او در راه خدمت به مردم گرد و غبار بگیرد در آتش نمی‌سوزد و حقیقتا شهید رئیسی خادم مردمی بود که همه گام‌های خود را در راه خدمت به مردم و در راه خدا برمی‌داشت.

ماموستا محمد شیری عالم دینی اهل سنت کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ضمن ابراز تسلیت در پی وقوع ضایعه هوایی و شهادت رییس جمهور شهید حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران اظهار کرد: رییس جمهور به واقع پدر معنوی ملت بودند و همان گونه که در احادیث آمده است سلطان ملت پدر معنوی مردم هستند.

وی افزود: رییس جمهور شرعا هم پدر دختران یتیم بود و با مهربانی، دلسوزی و محبت خود همواره ضعفا و بی‌نمایان را درک می‌کردند.

ماموستا شیری عنوان کرد: دلسوزی و زحمت کشی شهید رئیسی بر کسی پوشیده نیست و بدون هیچ تکبری همواره در دل مردم بودند.

عالم دینی اهل سنت کردستان اظهار  کرد: در طول مدت خدمت شهید رئیسی حتی یک روز هم در دفتر خود ننشست و همواره در راه خدا در شهرها و استان‌های کشور در حال رفت و آمد بود.

وی بیان کرد: طبق حدیث نقل شده از پیامبر اعظم(ص) کسی که قدم‌های او در راه خدمت به مردم گرد و غبار بگیرد در آتش نمی‌سوزد و حقیقتا شهید رئیسی خادم مردمی بود که همه گام‌های خود را در راه خدمت به مردم و در راه خدا برمی‌داشت.

خدمات شهید رئیسی خدماتی ماندگار بود

وی افزود: مردانگی در زبان کردی واژه‌ای با تفاسیر وسیع است که خدمتگزاری و زحمت کش بودن از مصادیق آن است و خدمات شهید رئیسی خدماتی ماندگار بود که اگر با انصاف نگاه کنیم مشکلات زیادی را با زحمات بی‌وقفه خود ماندگار و دائمی کرد.

ماموستا شیری خاطرنشان کرد: چند نشانه شهادت در راه خدا عالم بودن، مسلمان بودن، خدمت برای مردم، و از جان گذشتن است که همگی از ویزگی بارز این شهید والا مقام بود.

وی گفت: همه کشورهای دنیا رییس جمهور دارند اما روسای جمهور ایران اسلامی و خاصتا شهید رئیسی استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری بود که در نتیجه علاوه بر ثبت خدمات ماندگار موجب محبوبیت و موفقیت بیشمار ایشان شد.

این عالم دینی کردستان عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرمایید من بهشت را می‌فروشم به کسانی که در راه خدا جان و مال خود را می‌بخشند و خدمت‌گدار مردم هستند و نصف عبادت در راه باری تعالی را خدمت به مردم تشکیل می‌دهد که شهید رئیسی به عینا خدمتگزاری مخلص بود.

ماموستا شیری اظهار کرد: ایشان با ارباب رجوع برخوردی خوب و حسنه و از روی مهربانی داشتند و درست است که مدت خدمت ایشان با شهادت به سر رسید اما آثار خدمت ایشان و اشتغال‌های که به واسطه خدمت خود ایجاد کردند ماندگار و ادامه‌دار است.

کد خبر 1765523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha