فعالیت بیش از ۳۰۰ مرکز نیکوکاری در استان مرکزی

صالحی از فعالیت بیش از ۳۰۰ مرکز نیکوکاری فعال و آماده به خدمت در سطح استان مرکزی خبر داد.

مهدی صالحی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دستورات دین مبین اسلام خدمت به محرومین و نیازمندان بوده است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی نیز به این مهم تاکید فراوان داشته اند و ما نیز باید با تاسی از این بزرگان در راستای خدمت به نیازمندان تلاش کنیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با تاکید بر اینکه مراکزنیکوکاری خط مقدم انجام امور خیر و رسیدگی به فقرا و نیازمندان هستند، افزود: در حال حاضر تعداد ۳۱۶ مرکز نیکوکاری در سطح استان مرکزی فعال و آماده خدمت به نیازمندان هستند.

وی با اشاره به رشد ۶۱ درصدی مراکز نیکوکار در استان بیان کرد: هدف از تاسیس مراکز نیکوکاری، واگذاری امور خیر به عموم مردم، تسریع در رسیدگی به امور فقرا، بهره گیری از ظرفیت های موجود دردرون محله ها، تنوع بخشی به فعالیت ها و خدمات قابل ارائه به فقرا و نیازمندان است که بحمدالله در این راستا شاهد مشارکت خوب هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه محله محوری جزو اولویت های مراکز نیکوکاری است، اظهار داشت: مراکز نیکوکاری با مسئولیت پذیری و مشارکت هیات عامل و به صورت محله محور در حال فعالیت هستند و با شناسایی نیازمندان و بهره گیری از ظرفیت خیران، نیکوکاران، هیات امنای مساجد و معتمدین محلی در رفع فقر و محرومیت تلاش می کنند.

صالحی خاطر نشان کرد: مراکز نیکوکاری مبالغ جمع آوری شده را در زمینه های تامین جهیزیه، ساخت و تعمیر مسکن، هزینه های درمانی، کمک هزینه تحصیلی، لوازم ضروری و معیشت نیازمندان هزینه می کنند.

سرپرست کمیته امداد استان با اشاره به چگونگی تاسیس مراکز نیکوکاری توسط خیرین و نیکوکاران بیان کرد: متقاضیان کار خیر و سایر هم استانی ها چنانچه تمایل به ایجاد مرکز نیکوکاری در محله و منطقه خود را دارند می تواند به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان مراجعه و درخواست خود را برای تاسیس مرکز نیکوکاری اعلام نمایند تا هماهنگی های لازم برای فعالیت ایشان انجام شود.

وی با جامعه هدف کمیته امداد اشاره کرد و ادامه داد: کمیته امداد به تنهای قادر به پاسخگویی به نیازهای محرومین و نیازمندان نیست به همین دلیل خیرین و نیکوکاران می توانند در این راستا یار و یاور امداد باشند.

این مقام مسئول انجام کار خیر و کمک به همنوعان را یکی از اولویت ها در جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: این مهم باید از دوران کودکی در جامعه نهادینه شود.

کد خبر 1765555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha