عزت بخاطر اخلاص/کجا را از وجود او خالی دیدید!

وحیدی با تاکید بر اینکه آیت الله رییسی به خواست خدا عزت ابدی پیدا کرد و این عزت بخاطر اخلاصش بود گفت: کجا را از وجود او خالی دیدید، کجا باید می‌بود و نبود؟!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، احمد وحیدی_ وزیر کشور امروز(یکشنبه، ۶ خرداد) در اجتماع مردم ولایتمدار گیلان که در پاسداشت شهدای خدمت(رئیس جمهور شهید و همراهانش) در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد، اظهار کرد: جهان بینی اسلامی ما فراتر از امور مادی در فراخنای هستی انسان‌ها را می نگرد، لذا وقتی به رییس جمهور نگاه می‌کنیم، نگاهی بالا و ولا است.



با لسان رسا و بی لکنت از ارزش‌های ملی و دینی ما دفاع کرد

وی با بیان اینکه، رییس جمهور ما هم از تبار همان انبیاء الهی بود که با قدرت، شجاعت و غیرت در مقابل همه کژی‌های دنیای امروز ایستاد و با لسان رسا و بی لکنت از ارزش‌های ملی و دینی ما دفاع کرد، گفت: این ارزش‌ها گاه در قالب مردم مظلوم ستمدیده غزه بود و گاه در دفاع از ارزش‌هایی دینی، وقتی قرآن شریف را کوردلان مورد توهین قرار دادند رییس جمهور در بزرگترین مجمع جهانی از آن دفاع کرد و آنرا بالا برد.

وحیدی تصریح کرد: زمانی با بالا آوردن تصویر ابر قهرمان ملتمان، شهید سلیمانی عزیز در مجمع سازمان ملل رنگ از رخ تروریست‌های عالم برد و با قدرت در مورد آن شهید بزرگوار سخن گفت و یا دفاع جانانه‌ای که از فلسطین عزیز کرد، در مقابل مستکبران و ظالمان جهانی ایستاد.



ظهور اراده ملت، دشمن را عقب می‌راند

وی بیان کرد: این شهید بزرگوار بدون اندکی تردید و ترس در شورای عالی امنیت با اعتماد بر نیروهای مقتدر نظامی ایران عزیز، عملیات وعده صادق را مورد تصویب قرار داد و این همه نشان از ظهور اراده ملت بود و هست که دشمن را عقب می‌راند.

وحیدی ادامه داد: وقتی نوبت به مردم می رسد متواضع و فروتن بود و در مقابل مردم عزیز، در روستاها، مرز نشینان و...آنچنان رفتار می کرد که هرگز، احساس نمی‌کردند با یک رییس جمهور مقتدر در حال گفت و گو هستند، بلکه برایشان صحبت با یک دوست و رفیق می نمود.

وی اذعان کرد: وقتی نوبت به نیازهای مردم می رسید یک روز در یک کارخانه‌ برای احیایش تلاش میکرد و یک روز در مرز برای معیشت مرزداران وقت میگذاشت و روزی کنار دریا می رفت تا صدای صیادان را بشنود و روزی دیگر در حاشیه نشینی شهرها بود تا ببیند مردم چه مشکلی دارند که برطرف کند.

وحیدی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «برای تامین آینده، حضوری جدی داشت» اظهار کرد: اینگونه نبود که فقط امروز را ببیند و بی توجه به فردا و آینده باشد.

وی، از کم آبی سیستان و سیل کرمان و حضور در بین زلزله زدگان گفت که رییس جمهور را رنج می‌داد و تلاش می‌کرد سریع تر وضعیت را برای مردم بهتر کند، اظهار کرد: کجا را از وجود او خالی دیدید، کجا باید می‌بود و نبود.



اندک تکبری در این مرد بزرگ نمی‌دیدیم

وحیدی گفت: رییس جمهور ما در همه جا که لازم بود و مردم احتیاج داشتند حضور داشت زیرا خودش را خالص کرده بود و اندک تکبری در این مرد بزرگ نمی‌دیدیم.

وی با تاکید بر اینکه، خداوند کسی را بی جهت عزیز نمی‌کند افزود: او به خواست خدا عزت ابدی پیدا کرد و این عزت بخاطر اخلاصش بود.

وحیدی با اشاره به اینکه رییس جمهور با شرح صدر، همه انتقادات را می پذیرفت و طبیعی است که این فرد چنین شهادتی نسیبش شود و چنین قیامی در کشور برای مراسم تشیع و خاکسپاریش اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: چنین بدرقه ای را در زمان رحلت حضرت امام خمینی و شهادت قهرمان ملت، سردار سلیمانی عزیز دیده بودیم که مردم چگونه برخاستند و کشور یکپارچه از عشق این شهدا شعله ور شد.

وحیدی گفت: این محبت را خدا در دل ملت گذاشت که به واسطه عمل صالح یعنی خدمت به خلق محقق شد و امروز همه ایران بوی ایشان را می دهد و یادش را گرامی میدارند.

وی اضافه کرد: بدون شک در مقابل عظمت چنین خادم و مرد شریف و شهید، دنیا تسلیم می شود، همانطور که بیش از ۶۰ کشور بزرگترین سران و هیات های عالی رتبه برای عرض تسلیت آمدند و کشورهای دیگر پیام فرستادند، پرچم هایشان در سازمان ملل نیمه برافراشته شدند و.... که این نشانه اقتدار ملت ایران و چنین فرزندانی تربیت شده است.

وحیدی با تاکید بر اینکه این ملت قدرت آفرینش دارد، اذعان کرد: تمام شهدا فرزندان این ملت هستند و بزرگترین شکل آفرینش خلاقیت است و   دیدید که چگونه شهید امیرعبدالهیان در  همین مدت زمان کمتر از سه سال چگونه در توسعه روابط خارجی کشور نقش مهمی ایفاء کرد و کارهای بزرگی که سالها معطل مانده بود به دست آنان انجام شد. 



ملت است که بسترساز رویش‌های چنین فرزندان شریف و شهیدی می شود

وی ضمن گرامیداشت و یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی، امیرعبدالهیان، آل هاشم، مالک رحمتی، موسوی و شهدای کادر پرواز که همگی فرزندان این ملت بودند که برای عزت ایران اسلامی تلاش کردند بیان کرد: همواره می بایست به شما مردم با غیرت، قدرشناسی، دُرشناسی، ارزش‌مدار، شجاع، مقتدر درود فرستاد چرا که این ملت است که بسترساز رویش‌های چنین فرزندان شریف و شهیدی می شود.

وحیدی خاطر نشان کرد: از دست دادن چنین فرزندانی درد بزرگ و جانکاهی است اما در پس این شهادت ها چیزی است که ما را به سمت قله هدایت کرده و فصل نوینی از تاریخ این ملت را رقم می زند.

کد خبر 1765581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha