تبلیغ اسلام‌هراسی در کارزار انتخاباتی سیاستمدار بریتانیایی جنجال آفرید

سیاست‌مدار راست افراطی بریتانیایی و رهبر کنونی حزب برگزیت به دلیل استفاده از اولین مصاحبه انتخاباتی خود برای تبلیغ اسلام هراسی، نفرت و اظهار نظرهای تفرقه‌انگیز مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «گاردین»، «نایجل پل فراژ»، سیاست‌مدار راست افراطی بریتانیایی و رهبر کنونی حزب برگزیت به دلیل استفاده از اولین مصاحبه انتخاباتی خود برای تبلیغ اسلام هراسی، نفرت و اظهار نظرهای تفرقه‌انگیز پس از اینکه گفت تعداد فزاینده‌ای از مسلمانان تطابقی با ارزش‌های بریتانیا ندارند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

فراژ پس از اینکه ادعا کرد «ریشی سوناک» بیش از هر رهبر بریتانیایی دیگری به مردمی که قصد مبارزه با ارزش‌های بریتانیا را دارند، اجازه ورود به کشور را داده است، مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

رهبر سابق حزب یوکیپ در اظهاراتش گفت: ما تعداد زیادی از جوانان در این کشور داریم که از ارزش های بریتانیایی پیروی نمی کنند و در واقع از آنچه ما برای آن دفاع می کنیم بیزارند.

وقتی از فراژ پرسیده شد که آیا او درباره مسلمانان صحبت می کند، پاسخ داد: برخی از نظرسنجی های اخیر نشان می‌دهد که ۴۶ درصد از مسلمانان بریتانیا از حماس که یک سازمان تروریستی است، حمایت می کنند.

گروه کمپین مردمی حزب کارگر، اظهارات وی را نمونه ای از اسلام هراسی آشکار توصیف کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی این گروه آمده است: نباید اجازه داد فراژ اسلام‌هراسی و نفرت را بر روی صفحه‌های تلویزیونی ما به نمایش بگذارد. او یک افراطی است که برای مدت طولانی به او اجازه داده شده سیاست ما را خراب کند.

گروه کمپین مردمی حزب کارگر،گفت: ما همه احزاب را در این انتخابات تشویق می‌کنیم که بر اساس سیاست‌ها و ایده‌ها کار انتخاباتی خود را انجام دهند نه بر اساس ترس‌ها و تعصب‌ها.

«دیزی کوپر»، معاون لیبرال دموکرات و نماینده پارلمان بریتانیا گفت: این یک تلاش ناپسند برای تقسیم جوامع ما در تلاشی ناامیدکننده برای جلب توجه است. جای تعجب نیست که نایجل فراژ هفت بار در پای صندوق رای شکست خورده است.

وی افزود: ریشی سوناک باید این اظهارات تفرقه‌انگیز را محکوم کند و احتمال پیوستن فراژ به حزب محافظه‌کار را رد کند.

«زهرا محمد»، دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا، گفت که فراژ بدترین کار را انجام می‌دهد و لفاظی وحشتناک اسلام‌هراسی، نژادپرستانه و مملو از نفرت  و اطلاعات غلط را بیان می‌کند.

در همان مصاحبه، فرراژ گفت که او هنوز یک کارت بزرگ دیگر برای بازی دارد و تایید کرد که قصد دارد در آینده به عنوان یک نامزد نماینده مجلس شرکت کند، علیرغم اینکه احساس بسیار ناامیدی از تصمیم سوناک برای برگزاری انتخابات زودهنگام در روز چهارم ژوئیه دارد.

او تصریح کرد که حزب اصلاحات کمپین خود را بر تلاش برای کاهش مهاجرت متمرکز خواهد کرد.

یک منبع از حزب کارگر گفت که محافظه‌کاران و حزب اصلاحات دو روی یک سکه شکسته‌اند و بدون ارائه هیچ راه‌حل واقعی، لفاظی‌ها را تشدید می‌کنند.

فراژ در پنج انتخابات عمومی قبلی و دو انتخابات میان دوره ای به عنوان نامزد حزب استقلال بریتانیا (یوکیپ) شرکت کرد. آخرین مبارزات انتخاباتی او در حوزه انتخابیه تانت جنوبی در سال ۲۰۱۵ بود که بیش از ۱۶ هزار رای به دست آورد.

فراژ در مورد تصمیم خود برای عدم شرکت در این انتخابات گفت: من انتخاب کرده ام که می خواهم بخشی از بحث ملی باشم، نه فقط در یک حوزه انتخابیه و همینطور خواهم بود، من تمام تلاش خود را می کنم تا برخی از مزخرفات مطلق را که در مورد مهاجرت و اقتصاد مورد بحث قرار می گیرد، افشا کنم.

کد خبر 1765616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha