شهید رئیسی در هر امری رضایت رهبر انقلاب را مد نظر داشت

مخبر با بیان اینکه آیت الله رئیسی تمام تلاش خود و دولت را در راستای عملیاتی کردن تدابیر رهبر انقلاب به کار می گرفت، گفت: آیت الله رئیسی خود را از قید و بندهای تشریفاتی رها کرده بود و با تمام قدرت از ساده زیستی اش مراقبت می کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری شبستان، محمد مخبر امروز دوشنبه ۷ خرداد در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم ضمن تبریک به نمایندگان منتخب و افتتاح مجلس شورای اسلامی گفت: سخت است که از طرف رییس جمهور شهیدمان در این مجلس سخنرانی کنم. شکرگزار خداوند هستیم که به فرموده رهبر انقلاب تا ولایت فقیه هست، کشوری آسیبی نمی بیند و در این چند روزه به این بیان امام رسیدیم. با اینکه کلیدی ترین فرد کشور را از دست دادیم اما مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در زمان مقرر آغاز به کار کردند و فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه هیچ برنامه ای نباید به تاخیر بیفتد، اجرایی شد؛ بنابراین جا دارد برای نعمت رهبری و مردم گوش به فرمان رهبری خدا را شکر کنیم.

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به ویژگی های شخصیتی آیت الله رییسی خاطرنشان کرد: هیچ عمل صالحی بالاتر از خدمت به مردم و تبعیت از رهبری نیست.  

وی با اشاره به تعامل نزدیک با شهید رییسی تصریح کرد: در این مدتی که از نزدیک با ایشان همراه بودم، همواره با ویژگی های شخصی که داشتند در بین مردم محبوب بودند و این محبوبیت از ویژگی های شخصیتی این شهید نشات می گرفت.

مخبر با بیان اینکه شهید رئیسی در هر امری رضایت رهبر انقلاب را مد نظر داشت، تاکید کرد: ایشان همواره تاکید داشتند که تدابیر رهبر معظم انقلاب نباید بر روی زمین بماند.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه آیت الله رئیسی تمام تلاش خود و دولت را در راستای عملیاتی کردن تدابیر رهبر انقلاب به کار می گرفت، گفت: آیت الله رئیسی خود را از قید و بندهای تشریفاتی رها کرده بود و با تمام قدرت از ساده زیستی اش مراقبت می کرد.

مخبر افزود: شهید رئیسی به چهارچوب های جدی نظام اسلامی اعتقاد داشت و با تمام وجود به ارزش های انقلاب و حفظ خطوط قرمز ایمان داشت.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه آیت الله رییسی حل مشکلات را منوط به مسایل بیرونی نمی کرد، گفت: یکی از مسایل مهم اداره کشور اعتقاد شهید رئیسی به ظرفیت های کشور بود چرا که معتقد بود مسایل کشور با ظرفیت های کشور قابل حل است و همین طور هم شد.

وی با بیان اینکه هیچ وقت از مسایل بین المللی غافل نبودیم، خاطرنشان کرد: هر مشکلی پیش می آمد شهید رییسی در داخل کشور دنبال حل مسئله بود.

سرپرست ریاست جمهوری افزود: مردم داری و عشق به مردم از ویژگی های بارز شهید رییسی بود به طوری که در هر سفر استانی حتما به یک منطقه بسیار محروم در آن سفر سر می زد و با مردم آن دیار دیدار و گفت و گو می کرد.

وی با اشاره به مشکلات فوق العاده زیاد در آغاز دولت سیزدهم گفت: در ابتدای دولت سیزدهم با مشکلات بسیاری از جمله حداقل درآمد دولت، فروش حداقلی نفت و فوت روزانه ۷۰۰ بیمار کرونایی مواجه بودیم و با همان روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه نفتی که می فروختیم و پولش هم به کشور باز نمی گشت، معادل آن در کشور ریال خرج می کردیم.

سرپرست ریاست جمهوری تاکید کرد: این شرایط سخت را در سال ۱۴۰۰ پشت سر گذاشتیم و وقتی به ۱۴۰۱ رسیدیم، فکر می کردیم وضعیت مناسبی خواهیم داشت چرا که درآمدهایمان سامان گرفته بود و فروش نفت نیز ساماندهی شد اما در آن سال در سطح بین الملل با حوادث گسترده ای مواجه شدیم که این خود شرایط سختی برای ما و کشور ایجاد کرد.

مخبر تاکید کرد: در آذر ماه ۱۴۰۱ دشمن روی دو موضوع متمرکز شد؛ ارز و عدم دسترسی ایران به پول هایش که در این راستا رئیس بانک مرکزی در برخی سفرهایی که به کشورهای مختلف داشت، مسئله را حل می کرد و صورتجلسه امضا شد اما ۲۴ ساعت پس از آن همه این قراردادها لغو می شد و رییس بانک مرکزی آن کشور را برکنار می کردند.

کد خبر 1765626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha