سوگواره تعزیه همزمان با ایام ارتحال حضرت امام(ره) در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری یازدهمین دوره سوگواره ملی تعزیه همزمان با ایام ارتحال حضرت امام(ره) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محسن روحی، دوشنبه(۷ خرداد) در نشست خبری یازدهمین سوگواره ملی تعزیه از برگزاری این سوگواره در روزهای ۱۲ تا ۲۲ خرداد در روستای ده‌زیار خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: بخش اعظم کار با اهالی روستا است و از قدیم مراسم سیدالشهداء مردمی بوده و ادارات دولتی نقش جزئی دارند.
وی با بیان اینکه تعزیه پیشینه هنری زیادی در ایران دارد و به واسطه ابراز ارادت به سیدالشهداء انجام می‌شود؛ گفت: ده‌زیار هویت جدیدی در حوزه تعزیه تجربه می‌کند و سوگواره هم به جهت تعداد گروه‌های مختلف و هم حضور مردم هر ساله رونق بیشتری می‌گیرد.

سوگواره تعزیه همزمان با ایام ارتحال حضرت امام(ره) در کرمان برگزار می‌شود


وی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مد نظر این است برخی هویت‌های جدید برای روستاها ایجاد کنیم که بخشی از آن با نامگذاری روزها و بخش دیگری مباحث فرهنگی است؛ از جمله در ده‌زیار، زنگی آباد و شیون عرشیان در خانوک که تاسوعا و عاشورا با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر برگزار می‌شود.
روحی ابراز امیدواری کرد: انجمن تعزیه استان هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود زیرا هنرمندان این عرصه در استان کرمان حرف برای گفتن دارند.
بر اساس این گزارش؛ قرار است گروه‌های تعزیه از استان‌های قم، اصفهان، مرکزی، خراسان رضوی، کرمان و قزوین در این سوگواره شرکت کنند و برنامه‌های جانبی از جمله آزادسازی یک زندانی جرائم غیرعمد و
دو شب اهدای خون نیز پیش‌بینی شده است.

کد خبر 1765642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha