اختصاص بودجه قرآنی دستگاه‌های اجرایی به مسابقات قرآن مورد انتظار است

حجت الاسلام موسوی با اشاره به آغاز ثبت نام چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: مشارکت دستگاه‌های اجرایی و اختصاص بودجه قرآنی به این مسابقات مورد انتظار اوقاف و امور خیریه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام موسی موسوی، معاون اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ثبت نام چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه  از اول خرداد ماه شروع شده است، گفت: بنا بر اعلام مرکز امور قرانی سازمان اوقاف امکان تمدید مهلت ثبت نام مقدور نمی باشد به همین خاطر از کلیه علاقه مندان درخواست داریم در اولین فرصت ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: از عموم علاقه‌مندان رقابت های قرانی  دعوت می‌کنیم، به منظور ثبت نام در بخش های (آوایی، گروهی، معارفی عمومی و معارفی تخصصی) از اول خرداد تا ۱۹ خرداد به درگاه my.oghaf.ir مراجعه کنند.

موسوی ادامه داد: امسال  رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هم می‌توانند فقط در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل در مراحل شهرستانی، استانی و سراسری شرکت کنند ولی رده سنی بالاتر از ۱۸ سال، امکان شرکت در همه رشته‌ها دارند.

به گفته وی، علاقه‌مندان در بخش آوایی انفرادی؛ در رشته حفظ (۵، ۱۰، ۲۰، ۳۰ جزء) قرآن کریم، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی و در بخش گروهی؛ در رشته‌های مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم رقابت خواهند کرد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: در بخش معارفی عمومی؛ شرکت کنندگان در رشته‌های ترجمه سوره‌های لقمان، حجرات و حشر؛ که صرفاً در مرحله شهرستانی و در بخش معارفی تخصصی؛ در رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه و معارف صحیفه سجادیه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بدیهی است برگزاری مطلوب وعالی مهم ترین رویداد قرآنی کشور و استان از عهده یک اداره خارج است و باید هم افزایی همکاری خوبی بین نهادها، موسسات دولتی و خصوصی قرآنی ایجاد شود، گفت: 🔹همه هزینه ها و جوایز مسابقات قرآنی در دو بخش خوهران و برادران که امسال بخش نوجوانان نیز اضافه شده از محل نیات خیر واقفین نیک اندیش و از محل درآمدهای موقوفات تامین و پرداخت می شود.

موسوی با اشاره به اینکه میزان مشارکت در این دوره از مسابقات خوب است، گفت:  میزان ثبت نام در سه شهرستان زنجان، خدابنده و ابهر نسبتا خوب است اما برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن کریم و افزایش تعداد شرکت کنندگان، از جامعه قرآنی و فعالان این بخش در همه استان، بویژه در شهرستانهای طارم، خرمدره، ماهنشان، سلطانیه که تعداد ثبت نام کنندگان  پایین است درخواست کمک و مشارکت داریم.

 به گفته این مسئول، متاسفانه سال گذشته علیرغم درخواست مساعدت و مشارکت در بزرگترین رویداد قرآنی کشور از شورای اسلامی شهر زنجان این امربه تصویب نرسید و  محقق نشد. امیدواریم امسال برای افزایش کیفیت و کمیت مسابقات اختصاص کمک و بودجه های فرهنگی وقرآنی دولتی مدنظر مسئولین امر باشد.

کد خبر 1765650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha