فرآیند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تشریح شد

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه فرآیند این دوره از انتخابات ۳۰ روزه است؛ جزئیات مربوطه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رحمان جلالی، دوشنبه(۷ خرداد) در اولین نشست خبری ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از تشکیل کمیته‌های مختلف با ساز و کار مشخص برای برگزاری انتخابات ۸ تیر خبر داد و افزود: فرآیند این دوره از انتخابات ۳۰ روزه است.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان به تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات توسط فرمانداران از روز پنجشنبه جاری، ۱۰ خرداد اشاره و تصریح کرد: ثبت نام از داوطلبان نیز از دهم خرداد به مدت ۵ روز انجام می‌شود.
وی گفت: پس از اتمام مدت ثبت‌نام، رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان به مدت یک هفته از ۱۵ تا ۲۱ خرداد انجام و اسامی نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده روز ۲۲ خرداد اعلام می‌شود ۷ روز بعد رسیدگی به صلاحیت توسط نگهبانان ۲۲ خرداد اسامی نهایی اعلام می‌شود.
جلالی ادامه داد: زمان تبلیغات نامزدها از ۲۳ خرداد تا ۶ تیرماه و زمان برگزاری انتخابات ۸ تیتر خواهد بود و چنانچه انتخابات به دور دوم کشیده شود، جمعه بعد یعنی ۱۵ تیرماه مجدد انتخابات برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه داوطلبان برای ثبت‌نام باید با در دست داشتن مدارک خود به محل وزارت کشور مراجعه کنند؛ خاطرنشان کرد: داشتن شرایط ۱۱ گانه‌ای برای داوطلبان لازم است.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به این مطلب که انتخابات پیش رو را با استفاده از تجربه انتخابات اخیر و ناظر به راهبردهای چهارگانه مورد تاکید رهبری برگزار خواهیم کرد؛ افزود: برای مشارکت از ظرفیت حلقه‌های میانی استفاده می کنیم‌.
وی از راه‌اندازی قرارگاه جهاد تبیین به منظور کمک به انتخاب اصلح، به روز رسانی اطلس امنیتی انتخابات استان و...خبر داد و افزود: انتخابات قبلی در دو هزار و ۴۳۸ حوزه برگزار شد که مبنای کار انتخابات هشتم تیرماه هم فعلاً همان است‌
جلالی با تاکید بر اهمیت نقش‌آفرینی رسانه‌ها در راستای شور و نشاط انتخاباتی و انتخاب اصلح؛ ابراز امیدواری کرد: تشییع میلیونی برای قدردانی از خادم ملت، نویدبخش حماسه باشکوه دیگری در انتخابات ریاست‌جمهوری باشد.

کد خبر 1765679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha