ورود کارگروه تنظیم بازار به نظارت به قیمت سایر اقلام کالایی در خراسان جنوبی

جعفری با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید تمام بازار اقلام کالایی را رصد کنند، گفت: کارگروه تنظیم بازار از جلسات آینده به وضعیت تأمین و قیمت سایر کالاها و خدمات در سطح استان هم ورود خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی جعفری ظهر امروز دوشنبه (۷ خرداد) در کمیسیون بازار و کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار استان اظهار کرد: با توجه اینکه انتخابات ریاست جمهوری در پیش‌رو است بر تشدید رصد و نظارت بر بازار و حساسیت ویژه در این زمینه تأکید داریم.

وی با اشاره بر لزوم هماهنگی و هم‌صدایی تیم‌های نظارتی بازار در استان، گفت: در حال حاضر کمبود کالایی در بازار استان نداریم و این نقطه قوتی است که ادامه روند هم باید به همین شکل باشد تا کمبود در بازار استان به وجود نیاید.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از اعضای کارگروه تنظیم بازار استان خواستار این شد که اگر کمبود کالایی در استان احساس شد قبل از  اینکه تبدیل به چالش شود به ما اطلاع دهند تا بازار را مدیریت کنیم که با مشکلی مواجه نشویم.

جعفری بر برگزاری منظم و بیشتر جلسات کارگروه تنظیم بازار استان تأکید کرد و  ادامه داد: با توجه به افزایش ۵۳ درصدی قیمت گوجه فرنگی در استان باید تعاون روستایی برای تنظیم بازار و تعدیل قیمت این محصول ورود کند.

وی در خصوص تأمین گوشت قرمز استان بیان کرد: تزریق گوشت قرمز با نگاه دو جانبه به وضعیت بازار و متضرر نشدن دامداران انجام می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: ضمن صادرات مرغ استان به سیستان و بلوچستان اما تامین مرغ استان هم نباید با اخلال مواجه شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در ادامه با اشاره اینکه کارگروه تنظیم بازار از جلسات آینده به وضعیت تأمین و قیمت سایر کالاها و خدمات در سطح استان هم ورود خواهد کرد، افزود: در همین راستا وضعیت بازار و قیمت کالاها و خدماتی غیر از کالاهای اساسی از جمله وسایل سرمایشی نیز رصد و نظارت خواهد شد.

جعفری از دستگاه‌های نظارتی خواستار رصد تمام بازار اقلام کالایی در سطح استان شد و گفت: باید ببینیم مردم در کدام کالاها، بیشتر خرید را انجام می‌دهند و اعضای تنظیم بازار متناسب با خرید فصل مردم به رصد قیمت همه کالاها، همراه با نرخ ارائه خدمات ورود کنند نه اینکه فقط قیمت مرغ و گوشت رصد شود.

انجام بیش از ۳ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی خراسان جنوبی

احمد آریافر- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای سال جذب حداکثری و توزیع به موقع کالاهای اساسی در دستور کار بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی محرم اقلام مورد نیاز هیئت‌های مذهبی و مراکز عمده مصرف به صورت متمرکز، شامل گوشت قرمز و برنج و غیره تهیه شده است.

آریافر با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۱۹۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شده است، افزود: این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۱۴۷ پرونده تخلف با ارزش ریالی بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۹۳۵ میلیول ریال شده است.

خرید تضمینی ۴۸۱ تن گندم

میثم پیشدادیان- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی هم اظهار داشت: خرید تضمینی گندم از جمعه ۴خرداد ماه در استان آغاز شده و تاکنون ۴۸۱ تن خریداری شده، اکنون هم به اندازه سه ماه آینده ذخیره گندم استان انجام شده است.

وی بیان کرد: نظارت بر نانوایی‌ها در خصوص آرد ۱۸ درصد و همچنین رصد بهداشتی در حال انجام است.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد برای ستاد اربعین استان خراسان جنوبی، ۹۰ تن آرد طی سه نوبت( هربار ۳۰ تن)، ۷۰ تن برنج، ۴۰ تن گوشت قرمز، ۴۰ تن ران مرغ  و ۴۰ تن شکر برای مصرف در ایام اربعین حسینی در سایت کاظمین تامین شود.

کد خبر 1765724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha