تظاهرات ده‌هزار نفری مردم پاریس در محکومیت حمله صهیونیست‌ها به رفح

ده‌ هزار نفر از مردم پاریس با شرکت در تظاهراتی حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، هزاران معترض روز دوشنبه با برگزاری تظاهراتی در پاریس قتل عام وحشیانه اسرائیل در اردوگاه آوارگان در رفح را محکوم کردند که منجر به کشته شدن حداقل ۵۰ نفر شد که اکثریت آنها کودکان و زنان بودند.

تظاهرکنندگان در چند صد متری سفارت اسرائیل تجمع کردند و شعارهای «ما همه فرزندان غزه هستیم»، «زنده باد مبارزه مردم فلسطین»، «آزادی برای غزه» و «غزه، پاریس همراه توست» سر دادند.

تظاهرکنندگان پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند و برخی نیز چفیه فلسطینی انداخته بودند و  برخی دیگر بنرهایی را برافراشتند که روی آن نوشته شده بود: «کودک نباید کشته شود، چه یهودی باشد و چه فلسطینی: بمباران را متوقف کنید، آزادی برای فلسطین» و همچنین «رفح، غزه، ما با شما هستیم».

فرانسوا ریب، نایب رئیس انجمن همبستگی فرانسه با فلسطین، یکی از برگزارکنندگان این تظاهرات گفت: در نتیجه بمباران اردوگاه آوارگان توسط اسرائیل، فلسطینی‌ها زنده زنده در آتش سوختند. فیلم هایی از خانواده‌هایی را دیدیم که عزیزان خود را از چادرهای آتش زده بیرون می کشند. «این یک قتل عام دیگر است».

تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات چند هزار نفر تخمین زده شد، در حالی که پلیس پاریس تعداد آنها را محدود تخمین زد.

وی افزود: «آنها یک کمپ آوارگان را آتش زدند و مردم را سوزاندند و ما سفیر اسرائیل را احضار نمی‌کنیم تا او را پاسخگو بدانیم».

تظاهر کنندگان همچنین بنر بزرگی با طرح‌هایی از چهره امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، و همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که شعار «آنها بشریت را ترور می کنند»  روی آن نوشته شده بود، در دست داشتند.

کد خبر 1765771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha