نگاه بی‌نظیر دولت شهید رئیسی به حوزه‌های علمیه

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق با اشاره به اینکه در دولت شهید جمهور ریل گذاری دولت به مسیر اصلی انقلاب برگشت، گفت:نگاه دولت سیزدهم به حوزه های علمیه و پژوهش بی نظیر بود.

حجت الاسلام و المسلمین «محمدهادی رحیمی‌صادق»، در گفتگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به زی طلبگی در شهید جمهور، اظهار کرد: آنچه باعث محبوبیت فوق العاده و غیرقابل تصور عالم مجاهد شهید جمهور و شهدای خدمت در بین مردم شد و امروز دوست و دشمن را به تحیر وادار کرده است، همین ویژگی های مردمی، تواضع و دلسوزی وی بود.

 مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان تهران بیان کرد: شهید جمهور با اخلاص در کار و در عمل خود را سرباز رهبری و فدایی مردم می دانست و در مورد طلاب هم همین نظر را داشت، در دوره‌ای که در تهران بود به صورت منظم و مستقیم در مدارس علمیه تهران مشغول تدریس بود و وقتی به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد، جلسات درس خارج فقه‌اش به مشهد منتقل شد.

وی با اشاره به دیگر ویژگی های زی طلبگی شهید جمهور افزود: شهید آیت الله رییسی در مسئولیتی که در حوزه های علمیه بر عهده داشت، با دلسوزی گفتگو با همه افراد در هر سطحی را مورد توجه قرار می داد و در شنیدن صحبت های طلاب همواره زبانزد بود، امید داریم این سنت و روش ایشان در رییس جمهور دولت چهاردهم هم مورد توجه قرار گیرد، همچنانکه دیدیم، مقام معظم رهبری در پیامشان در افتتاح مجلس دوازدهم تاکید کردند، شهیدان پرواز اردیبهشت یکی از خصوصیّات هایشان رعایت فضیلت‌های اخلاقی بوده است.  

 مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان تهران ابراز کرد: در دوره ریاست جمهوری شهید آیت الله رییسی، ریل‌گذاری دولت و انقلاب به مسیر اصلی یعنی به همان سنت ابتدای انقلاب و عصر شهید رجایی و عصر ریاست جمهوری مقام معظم رهبری برگشت که امید است، این مسیر در دولت آینده نیز ادامه یابد و تضمین کننده سعادت و صلاح جامعه اسلامی و مردم باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق با اشاره به نگاه دولت شهید رییسی به حوزه های علمیه، تصریح کرد: در بحث حوزه های علمیه نگاه رهبری و مراجع تقلید این است که حوزه باید در کنار ارتباط تنگاتنگ با نظام از نظر مالی روی پای خود بایستد همچنان که تاکنون این گونه بوده و حوزه از ابتدای انقلاب تاکنون قائل به جدایی از نظام نبوده است، در دولت سیزدهم نگاه به حوزه های علمیه، پژوهشگاه های علمی و زیربنایی بی نظیر بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در عرصه پژوهش و تربیت که از مسائل زیربنایی در جامعه است و حوزه های علمیه هم در این زمینه نقش موثری دارد، اقدامات قابل توجهی انجام داد و انتظار می رود که دولت چهاردهم برای حفظ این مسیر و حرکت به سمت تعالی و رفع مشکلات مردم گام های اثرگذار بردارد.

کد خبر 1765793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha