حوثی‌ها سه کشتی را در اقیانوس هند هدف قرار دادند

سخنگوی نظامی انصارالله یمن اعلام کرد که سه کشتی را دراقیانوس هند هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نظامی جنبش انصارالله یمن گفت: نیروهای حوثی، سه کشتی از جمله یک آمریکایی و یک اسرائیلی را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

وی  در یک بیانیه نظامی ضبط شده گفت: حوثی‌ها دو ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، فرماندهی مرکزی آمریکا از انهدام یک پهپاد بامداد سه شنبه خبر داد که به گفته آن جنگنده های انصارالله بر فراز دریای سرخ پرتاب کرده‌اند.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده گفت: این مسیر، تهدیدی قریب الوقوع برای کشتی‌های تجاری در منطقه است و این اقدامات برای حفاظت از آزادی دریانوردی و ایمن تر کردن آب های بین المللی برای کشتی ها انجام می‌شود.

از سوی دیگر، چین خواستار توقف حملات به کشتی‌های غیرنظامی در دریای سرخ و تضمین امنیت دریانوردی در آن شد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه چین، وانگ در دیدار وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و محسن الزندانی همتای یمنی خود روز سه شنبه در پکن گفت که چین آماده است تا به ایفای نقش سازنده در این زمینه ادامه دهد.

حملات حوثی‌ها در نوامبر گذشته در دریای سرخ آغاز شد و این گروه اعلام کرد که برای حمایت از مردم فلسطین در غزه، کشتی‌های اسرائیلی مرتبط با اسرائیل یا کسانی که به سمت آن می روند را هدف قرار می دهد.

در سوم می، این گروه آغاز مرحله چهارم حملات خود را اعلام کرد که در اکتبر گذشته با هدف قرار دادن اماکنی در جنوب اسرائیل با موشک و هواپیماهای بدون سرنشین آغاز شد.

کد خبر 1765820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha