تربیت نخبگان مسجدی به نام «جوادالائمه(ع)»

کرمی گفت: طرح تربیتی جوادالائمه(ع) یا همان زنجیره تربیتی شامل مجموعه فعالیت‌های تربیتی مسجدمحور و مربی‌مدار است که با هدف تربیت نخبه انقلابی اثرگذار و مربی تربیتی در کرمانشاه اجرا شده خروجی‌های مطلوبی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، کانون های فرهنگی وهنری مساجد باید با اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری متنوع در طول روز پاسخگوی نیازهای مختلف جوانان در زمینه های گوناگون باشند لذا کانون ها احیا کننده نقش واقعی مساجد در جامعه هستند  که توانسته اند با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری اقشار مختلف جامعه را به مساجد جذب کنند.

براساس این گزارش، مساجد بهترین پایگاه برای جذب نوجوانان و جوانان  است همچنین ماه مبارک رمضان، دهه کرامت و  دیگر ماه ها فرصت بسیار مناسبی برای متولیان دینی و فرهنگی است تا با بهره گیری از مساجد در جذب حداکثری جوانان به این پایگاه عظیم الهی ‌تلاش کنند.

همچنین  مساجد همواره در طول تاریخ مهم‌ترین پایگاه تقویت و گسترش اندیشه‌های ناب دینی و اسلامی بودند و امروز نیز این نقش مهم ادامه دارد.

 امروز پس ازگذشت سال ها از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز مساجد عامل اتحاد و همدلی ملت ایران در هر برهه‌ای هستند.

طلبه جوان سعید کرمی مجری طرح تربیتی جوادالائمه (ع) و مسئول کانون فرهنگی تربیتی مسجد محمد رسول الله(ص) محله حافظیه در کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح تربیتی جواد الائمه(ع) در استان توضیحاتی ارائه کرده است که با هم می خوانیم.

اجرای طرح تربیتی جوادالائمه(ع) با هدف تربیت نخبه انقلابی در کرمانشاه

سعید کرمی گفت: طرح تربیتی جوادالائمه (ع)  یا همون زنجیره تربیتی جواد الائمه یک مجموعه فعالیت های تربیتی مسجد محور و مربی مدارکه  مدت ۶ سال است در مسجد محمد رسول الله(ص) محله حافظیه با هدف تربیت نخبه انقلابی اثر گذار و مربی تربیتی در کرمانشاه در حال اجرا است و تا کنون خروجی های خوبی هم داشته است.

مجری طرح تربیتی جوادالائمه (ع) در کرمانشاه افزود: با توجه به تجربیات ۱۲ ساله تربیتی بنده در کف میدان تربیت دینی و دیدن مدل های تربیتی مختلف کشور و مطالعات تربیتی، شرکت در جلسات و کارگاه ها در آخر به کمک مربیان مجموعه موفق به اجرا شدیم.

اجرای طرح تربیتی جوادالائمه(ع) با هدف تربیت نخبه انقلابی در کرمانشاه

وی خاطر نشان کرد: این مجموعه داری چند لایه یا سطح است که اولین سطح متربیان مقطع ابتدایی و راهنمایی است که مسئولیت این متربیان به عهده سرگروه ها می باشد، سطح بعدی خود حلقه سرگروه ها هستند که مسئولیت آنها به عهده مربیان مجموعه  است و خود مربیان هم در فضایی دوستانه و جهادی زیر نظر مسئول کانون فرهنگی مشغول به فعالیت تربیتی هستند در این سطوح کسی که پذیرش می شود ابتدا متربی بعد با طی کردن آموزش های لازم و به دست آوردن توانایی ها و تجربه ها سرگروه تربیتی و سپس مربی تربیتی و بعد مسئول مجموعه تربیتی می شود و می تواند مجموعه های تربیتی را راهبری کند به برکت نام مبارک امام جواد علیه السلام اسم این طرح را زنجیره تربیتی جواد الائمه گذاشتیم.

کرمی با اشاره به اینکه برنامه های مجموعه چند نقطه قوت دارد که کمتر مجموعه ای این ویژگی ها را دارد، اظهار کرد: یکی از ویژگی ها ارتباط مستمر والدین اعضای کانون با مربیان و مسئول مجموعه  است که ما معتقد  هستیم کار تربیتی بدون همکاری و تعامل با والدین بچه ها اثر گذاری کافی را ندارد از این رو تمامی مربیان با والدین ارتباط مستمر دارند و تا کنون چندین جلسه تربیتی با تمامی والدین اعضا مجموعه برگزار شده  و والدین هم با اصول فنون تربیت آشنا شده اند هم همراه مربی تربیتی فرزند خود درجهت تربیت فرزند خود شده اند همچنین مسجد محور و مربی مدار بودن مجموعه می باشد تمامی فعالیت های فرهنگی تربیتی هنری در مسجد انجام  و وصل به نماز جماعت می شود به نوعی محل قرار بچه ها مسجد است و مربی و سرگروه هم در تمامی فعالیت ها در کنار متربیان حضورو با آنها همراه هستند.

اجرای طرح تربیتی جوادالائمه(ع) با هدف تربیت نخبه انقلابی در کرمانشاه

وی گفت:در کنار کلاس های مختلف علمی و فرهنگی ، دینی ، اعتقادی ، احکام ،فضای ورزش و بازی های گروهی هم در مسجد فراهم شده که خیلی متنوع و جذاب هستند همچنین این مجموعه با کمک خود اعضا هیئت نوجوانان تشکیل داده و تمامی کارهای هیئت از سخنران ، مداح  و خادم ها که  همه نوجوانان هستند برعهده خودشان است  لذا مجموعه دارای ساختار تشکیلاتی است که هر کسی وظیفه ای دارد تکالیف و وظایف و محتواهای آموزشی هر سطح مشخص است.


مجری طرح مجری طرح تربیتی جوادالائمه (ع) و مسئول کانون فرهنگی تربیتی مسجد  محمد رسول الله(ص) در کرمانشاه در پایان افزود:زنجیره تربیتی در هر سطح مشخص است و هر که وارد مجموعه می شود ابتدا و انتها مشخص برایش مشخص شده و یک رقابت سالم در بین اعضا برای بالا کشیدن خودشان و ارتقا در مجموعه برقرار می باشد و همین رقابت سالم موجب انگیزه و پیشرفت تربیتی در جهت های مختلف می شود.

اجرای طرح تربیتی جوادالائمه(ع) با هدف تربیت نخبه انقلابی در کرمانشاه

کد خبر 1765831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha