مساجد مهمترین خاستگاه هویتی در برپایی اربعین حسینی هستند

حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت برپایی هرچه بهتر اربعین حسینی با محوریت مساجد به عنوان مهمترین خاستگاه هویت بخشی گفت: تجارب، توانمندی ها و تخصصی فعالان عرصه مساجد در جریان سازی و تقویت برنامه اربعین حسینی موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، حجت الاسلام کاظم شکری با اشاره به اهمیت کارفرهنگی و آموزشی در جریان سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جمع خبرنگاران گفت: فرهنگ ایثار و شهادت همواره اثرگذاری خود را در سطح جامعه با محوریت مساجد به همراه داشته است.

دبیرکمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان البرز افزود: ایفای نقش های اساسی همانند نقش تبلیغی، آموزشی و فرهنگی با همت فعالان عرصه مسجد شکل، هویت و رسالت خود را مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت قرار داده است.

به گفته وی، اربعین حسینی از جمله برنامه های شاخص فرهنگی است که در طول چندساله گذشته به صورت ویژه در امر جریان سازی و رشد باورهای ایمانی و معنوی اثرگذار بوده است.

وی با بیان این مطلب که رویداد اربعین حسینی در سال جاری با توجه به شهادت آیت الله رئیسی و یاران وفادارش در قالب برنامه های تبیینی و محوری با هدف عملکرد رئیس جمهور شهید در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی برنامه ریزی می شود.

وی تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با همراهی و هم اندیشی پایگاه های بسیج همچنین هدایت و مدیریت ائمه مساجد در رشد، جریان سازی و تداوم فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت دارند.

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی استان البرز خاطرنشان کرد: ادامه و استمرار فعالیت های حوزه ایثار و شهادت در مساجد با بهره مندی از برکت اربعین حسینی و در قالب برپایی موکب های خدمت رسانی، آیین های سخنرانی، مجالس وعظ و مرثیه، نمایشگاه های تبیینی برپا می شود.

کد خبر 1765832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha