مهلت ثبت نام حوزه های علمیه خواهران تا ۲۰ تیر/ ۴۴۵ نفر در مدارس علمیه خواهران گلستان پذیرفته می شوند

حسینی واعظ گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، ۴۴۵ نفر در حوزه های علمیه خواهران گلستان پذیرفته می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سیده نفیسه حسینی واعظ امروز (سه شنبه ۸ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش، گفت: حادثه رخ داده، یک حادثه جانگدازی برای ملت ایران بود که رئیس جمهور خود را در این حادثه از دست داد.

مدیر حوزه علیمه خواهران گلستان با اشاره به ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال امام (ره)، افزود: پانزدهم سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد، یکی از ایام الله های مردم ایران است.

وی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، شرایط برای حضور بانوان در جامعه و مدارس علمیه فراهم شد و در حال حاضر ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در سراسر گشور در رشته های مختلف فعالیت دارند.

حسینی واعظ ادامه داد: در استان گلستان نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به تاسیس مدارس علمیه خواهران اقدام شد که برخی از مدارس علمیه بیش از ۴۰ سال فعالیت دارند.

وی با اشاره به وجود ۱۲ حوزه علمیه خواهران در استان، گفت: این مدارس در مقاطع عمومی (سطح ۲)، عالی (سطح ۳) و تخصصی (سطح ۴) فعالیت می کنند.

مدیر حوزه علیمه خواهران گلستان از پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ خبر داد و افزود: امسال ۱۱ مدرسه علمیه خواهران استان در مقطع دیپلم و یک مدرسه در مقطع سیکل پذیرش دارند.

وی، رشته های سطح سه را در چهار رشته فقه و اصول، تفسیر علوم قرآنی، کلام اسلامی، کلام با گرایش امامت و مدرسی ادبیات عرب، سطح چهار را در ۲ رشته تفسیر تطبیقی و فقه خانواده اعلام کرد.

حسینی واعظ اظهارداشت: ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، ۴۴۵ نفر است که از این تعداد ۲۵۵ نفر در سطح ۲، ۸۰ نفر در سطح ۲ با مقطع سیکل، ۹۰ نفر در سطح سه و ۲۰ نفر در سطح چهار پذیرفته می شوند.

وی با بیان اینکه ثبت نام پذیرش حوزه های علمیه خواهران استان همزمان با سراسر کشور از اول اردیبشهت آغاز شده و تا (۲۰ تیر) ادامه دارد، گفت: حداکثر سن برای دارندگان مدرک سیکل تا ۱۸ سال و برای دارندگان دیپلم تا ۴۰ سال است.

مدیر حوزه علیمه خواهران گلستان با اشاره به برگزاری آزمون حوزه های علمیه خواهران در (۳۱ تیر)، افزود: افرادی که در آزمون موفق شوند در حوزه های علمیه پذیرش می شوند.

وی با اشاره به تحصیل یک هزار طلبه در حوزه های علمیه خواهران استان، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموخته حوزه های علمیه خواهران استان هستند.

حسینی واعظ گفت: در حال حاضر سطح چهار فقط در مدرسه تخصصی الزهرا تدریس می شود.

وی با بیان اینکه ۱۸۷ نفر استاد حوزه های علمیه خواهران استان هستند، افزود: از این تعداد ۹۰ درصد آنها را بانوان تشکیل می دهند.

مدیر حوزه علیمه خواهران گلستان یادآور شد: ۸۵ نفر از دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران در سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ جذب آموزش و پرورش استان شدند.

کد خبر 1765842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha