رشد ۴۷درصدی جمع آوری زکات فطریه و کفارات درمازندران

معافی گفت: عید فطر امسال مردم نیکوکار استان مازندران ۷۰ میلیارد و دویست میلیون تومان زکات فطریه و کفارات عمد و غیرعمد خود را از طریق کمیته امداد استان پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، میثم معافی- مدیر کل کمیته امداد مازندران در گفتگو با خبرنگاران به نوع دوستی و نیک اندیشی مردم شریف این خطه از شمال کشور اشاره و اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم بخش اعظم ماموریت های امداد با همراهی و هم افزایی مردم استان محقق می شود.

وی به برپایی هزار و ۳۴۸ پایگاه ثابت و سیار در مراکز شهرها، بخش‌ها و روستاهای سراسر استان شامل مراکز نیکوکاری، مساجد و اجتماعات برپایی نماز عید فطر برای جمع آوری زکات فطره اشاره کرد و یادآورشد:عید فطر امسال مردم نیکوکار استان مازندران ۷۰ میلیارد و دویست میلیون تومان زکات فطریه و کفارات عمد و غیرعمد خود را از طریق کمیته امداد استان مازندران پرداخت کردند.

معافی گفت:۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ به فطریه عام، ۷میلیارد و هفتصد میلیون تومان به فطریه سادات و ۸میلیارد تومان به کفارات اختصاص داشته است.  
وی اضافه کرد:همچنین امسال تعداد چهار هزار و ۷۰۰نانوایی در استان مجهز به سیستم پرداخت فطریه و کفارات شدند که مبلغ ۶۲ میلیون تومان زکات فطریه و کفاره از این طریق جمع آوری شد.

معافی اذعان کرد: وجوه فطریه و کفارات جمع آوری شده در جهت مسائل درمانی، فرهنگی، معیشت، مسکن، جهیزیه و... در کوتاه ترین زمان ممکن برای نیازمندان هزینه شده است.
وی خاطرنشان شد: سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان فطریه و کفارات در استان جمع آوری شد که این رقم امسال۴۷ درصد رشد داشته است.

کد خبر 1765843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha