همایش بین المللی «خانواده مقاوم چالش های اخلاقی در جهان متحول» برگزار می شود

مدیر پژوهشکده زن و خانواده از برگزاری همایش بین المللی «خانواده مقاوم چالش های اخلاقی در جهان متحول» همزمان با دهم خردادماه در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش بین المللی خانواده مقاوم چالش های اخلاقی در جهان متحول با اشاره به آیات قرآن بر اهمیت صبر و استقامت تاکید کرد و گفت: استقامت در قرآن به معنای پایداری بر صبر در مقابل فشارها و ناملایمات است.

مدیر پژوهشکده زن و خانواده با بیان اینکه استقامت به معنای مقاومت پویاست گفت: منظور از مقاومت پویا و سازنده مقاومتی است که در مسیر حرکت به پیش اتفاق می افتد.

وی ضمن اشاره به تفاوت میزان، عمق و اندازه خطرات پیرامونی خانواده، به ابرچالش جهانی شدن در عصر نوین و تاثیر ان بر گفتمان فردگرایی و نسبی گرایی ارزشی اشاره کرد و افزود: چیزهایی که تا دیروز ارزش اخلاقی بوده وبرای مردم پیش فرض تلقی می شد، امروز نسل حوان قطعیت و بداهت آن را بر نمی تابد و به دنبال مباحثه در این موضوع است و این پبش فرض ها تبدیل به سوال شده است.

زیبایی نژاد با با اشاره به اینکه تمایزات اساسی زن و مرد در ساختارهای تکوینی نظام نقش هاو کارکردها و نظام حقوقی امروز به چالش کشده شده است، تصریح کرد: امروز بسیاری از ارزش ها با این که ارزش است در مقابل عمل و رفتار با چالش هایی مواجه است، در یک مقطع زمانی ارزش ها به ضد ارزش تبدیل می شوند و عفت و غیرت تفاسیر گوناگونی می شوند؛ و نهایت قوطه ور شدن در فساد ناظر به تحولات ارزشی است که به دنبال تغییر باورهای اخلاقی است.

وی با تاکید بر این که خانواده باید به فهم عمیقی از تحولات برسد و میدان تهدید خود را دقیق و خوب بشناسد ادامه داد: انسان امروزی از خیلی از جهات محاصره شده، علم با پارادایم های خود در خدمت صنعت های ناهنجار قرار گرفته است.

مدیر پژوهشکده زن و خانواده  ادامه داد: نهادهای حاکمیتی و نخبگان باید به این موضوع توجه کنند که چگونه می توان جوانان و نوجوانان و کودکان را از سیل تهاجم های ضد اخلاقی محافظت کنند.

وی با بیان اینکه نظام تربیت رسمی، رسانه ها و نظامات سیاستگذاری و قانون گذاری و تغییرات رویکرد ها  باید از دل تهدید ها فرصت بسازند گفت: فضای جهانی شدن در بستر فضای مجازی و علوم جدید، فضای تهدید و فرصت هستند که از منظر فرصت های جدید باید بتوانیم فرزندانی را تربیت کنیم که شناگران آب های خروشان باشند نه آب های راکد، چراکه امروز در موقعیت تعارض تربیتی قرار داریم.

زیبایی نژاد با تاکید بر این که نسلی که بتواند در تهدید آمیزترین دوران تاریخ، ارزش ها را حفظ کند، ارزشمندترین نسل در تاریخ بشریت است، ادامه داد: همایش بین المللی «خانواده مقاوم چالش های اخلاقی در جهان متحول» به دنبال پاسخ این سوال هستیم که دهم خرداد ماه جاری در قم برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است همایش «خانواده مقاوم؛ چالش های اخلاقی در جهان متحول» پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه جاری در سالن آیت الله شرعی(ره) مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار خواهد شد.  

کد خبر 1765861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha