رکورد اسلام هراسی  در اتریش شکسته شد

گزارش «مرکز اسناد اسلام هراسی و نژادپرستی ضد مسلمانان اتریش» نشان می‌دهد که اتریش در سال گذشته بیشترین تعداد حوادث اسلام هراسی را از زمان شروع ثبت این موارد در سال ۲۰۱۵ داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، گزارش سالانه «مرکز اسناد اسلام هراسی و نژادپرستی ضد مسلمانان اتریش» نشان می‌دهد که اتریش از سال ۲۰۱۵ حوادث اسلام هراسی را ثبت کرده است که سال گذشته بیشترین تعداد این حوادث را داشته است.

این سازمان گفت که تعداد موارد گزارش شده به ویژه از زمان آغاز جنگ اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی در هفتم اکتبر سال گذشته افزایش یافته است.

همچنین در این گزارش آمده است که موارد بیشتری از حملات اسلام هراسانه از اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی نسبت به ۹ ماه اول سال همان سال ثبت شده است.

این گزارش می‌افزاید: اولین جایی که موارد بیشتر اقدامات اسلام هراسانه از ماه اکتبر سال گذشته میلادی در آن گزارش شد، مدارس هستند.

بر اساس این گزارش، در بخش آموزش، حوادث ضد مسلمانان توسط والدین، دانش آموزان و معلمان گزارش شده است.

«مرکز اسناد اسلام هراسی و نژادپرستی ضد مسلمانان اتریش»  اعلام کرد که به طور کلی، ۶۶.۷ درصد از موارد مستند اسلام هراسی به صورت آنلاین و ۳۳.۷ درصد به صورت آفلاین بوده است.

در این گزارش آمده است که حدود ۸۷.۸ درصد از موارد ثبت شده آنلاین مربوط به گسترش نفرت است و مسلمانان در کامنت‌های آنلاین با حیوانات مقایسه شدند.

همچنین در بسیاری از موارد مسئولیت یهودی ستیزی تنها به مسلمانان نسبت داده شده است.

این گزارش می گوید که ۴۰.۸ درصد از کل موارد گزارش شده شامل رفتار نابرابر، ۱۹.۵ درصد شامل توهین،  ۸.۹ درصد شامل گسترش نفرت و ۲.۶ درصد شامل حملات فیزیکی بوده است.

بقیه حوادث به دسته های خرابکاری (۷.۵%)، خشونت پلیس (۷.۳%)، تهدید خطرناک (۳.۲%)، تحریک به نفرت (۱.۸%)، قلدری و تعقیب (۰.۸%) و سایر موارد (۷.۷%) تقسیم شده‌اند.

مرکز اسناد در گزارش خود تاکید کرده است که این آمار تنها آن چیزی است که گزارش شده و تصور می شود تعداد واقعی پرونده ها به طور قابل توجهی بیشتر باشد.

این سازمان این ارقام را تحول نگران‌کننده‌ای توصیف کرده است که به طور فزاینده‌ای به شکاف در جامعه کمک می‌کند.

«مرکز اسناد اسلام هراسی و نژادپرستی ضد مسلمانان اتریش» خواستار توجه بیشتر به اسلام هراسی از سوی مقامات این کشور و پیدا کردن راهی برای مقابله با این پدیده ضد مسلمانان شد.

کد خبر 1765927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha