مقام سازمان ملل: ۲۰۰ نفر در نتیجه حمله صهیونیست‌ها به رفح کشته شده‌اند

یک مقام سازمان ملل اعلام کرد: دست کم ۲۰۰ نفر در نتیجه حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، جولیت توما، مدیر ارتباطات و رسانه آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) طی یک بیانیه مطبوعاتی در نیویورک اعلام کرد که دست کم ۲۰۰ نفر در نتیجه حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح کشته شده‌اند.

توما با اشاره به اینکه آوارگی همچنان در نوار غزه ادامه دارد، افزود: بیش از یک میلیون نفر از ششم می منطقه رفح را ترک کرده‌اند. وی افزود: این افراد در گذشته چندین بار آواره شده‌اند.

توما اطلاعاتی را که از تیم‌های آنروا و منابع پزشکی بین المللی در مورد حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح به دست آورده بود، ارائه داد و گفت: تلفات جانی بسیار زیاد است و در این حمله دست کم ۲۰۰ نفر از جمله زنان و کودکان کشته شده‌اند.

رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با بمباران هوایی خیمه‌های آوارگان در منطقه تل‌السلطان در شمال غربی رفح، ۴۵ فلسطینی را شهید و ده‌ها نفر را زخمی کرد که بیشتر آنها کودک و زن بودند. ارتش صهیونیستی ادعا کرده بود که این اماکن امن هستند.

با وجود موج گسترده نارضایتی بین المللی ناشی از این «قتل عام»، ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر روز سه شنبه منطقه تل السلطان را هدف قرار داد که در نتیجه ۷آن هفت فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

بنا برگزارش‌ها، روز سه شنبه رژیم صهیونیستی در یک «قتل عام جدید» که از طریق بمباران هوایی اردوگاه آوارگان در منطقه المواصی در غرب رفح انجام داد، ۲۱ فلسطینی شهید  و تعدادی دیگر زخمی شدند.  

قتل‌عام‌های اخیر در رفح با وجود صدور رای دیوان دادگستری بین‌المللی و تایید ۱۳ عضو آن رخ داده است.

کد خبر 1765957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha