بهره‌گیری از تریبون مساجد در مدیریت مصرف انرژی ضروری است

اسدی گفت: بهره گیری از تریبون مساجد در مدیریت مصرف انرژی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حسین اسدی، در جلسه هم اندیشی ائمه جمعه و مدیران صنعت آب و برق استان مرکزی گه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی برگزار شد، گفت:براساس قانون بودجه، صنایع موظف هستند از پسآب برای مصارف صنعتی خود استفاده کنند زیرا اولویت وزارت نیرو تامین آب شرب است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی، افزود:در استان مرکزی ۹۱درصد مصرف در بخش کشاورزی و ۹درصد در بخش شرب و صنعت استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز گفت: امسال با وضعیت کم آبی که در کشور و استان داریم همکاران ما در شرکت های آب و فاضلاب در نوک پیکان این بحران هستند که با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا تابستان امسال را بدون مشکل از نظر تأمین آب سپری نماییم.

حشمت اله عباسی افزود:با توجه به مشکلات عدیده و کاهش بارش ها نسبت به گذشته و کاهش میزان ذخیره منابع ابی بخصوص سد ها نیاز است شهروندان و مردم نسبت به اشاعه صرفه جویی در مصارف شرب، کشاورزی و صنعت بیش از گذشته همکاری داشته باشند.

در این جلسه نیز ائمه جمعه بر مدیریت مصرف آب و برق به اهمیت موضوع صرفه‌جویی اشاره وتاکید نمودند  همه مردم و مسئولین در امر فرهنگ‌سازی مشارکت کنند و هدررفت انرژی برق و آب جلوگیری نمایند. زیرا  آیات و روایات در قرآن مجید که اسراف را نهی و نکوهیده می‌داند.

کد خبر 1765972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha