ادامه جنگ، افزایش اسرای اسرائیلی را درپی دارد

باسم نعیم، یکی از رهبران حماس در گفت وگو با المیادین گفت: ادامه جنگ ممکن است به معنای اسرای بیشتر اسرائیلی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، باسم نعیم، رهبر جنبش حماس در گفتگو با المیادین در مورد شرایط مقاومت برای بازگشت به مذاکرات گفت که ادامه جنگ اسرائیل به معنی افزایش تعداد اسرا است.

وی تاکید کرد: ادامه اشغالگری اسرائیل در جنگ ممکن است به معنای اسرای بیشتر اسرائیلی باشد که توسط مقاومت فلسطین در نوار غزه نگهداری می‌شوند.

وی درباره آنچه که شبکه ۱۲ اسرائیل درباره آمادگی اسرائیل برای آتش‌بس طولانی‌مدت گزارش کرده است، گفت: بازی اسرائیل با کلمات قابل قبول نیست و باید از ابتدا آتش بس کامل مشخص شود.

نعیم افزود: موضع حماس و جناح‌های مقاومت در مورد مذاکرات «بر اساس عملکرد  اعضای مقاومت در میدان است» و حماس قبلاً با مقاله ارائه شده از سوی میانجی‌ها موافقت کرده بود که حداقل‌ها درباره ملت فلسطین برآورده شود.

وی به المیادین گفت: در حال حاضر هیچ کس با جنبش حماس تماس نگرفته و هیچ چیز جدیدی به آن ارائه نشده است و امکان پذیرفتن ورود به مذاکرات جدید در حالی که اشغالگران گذرگاه رفح را می‌خواهند اشغال کنند، وجود ندارد.

نعیم افزود: بر اساس تاکتیکی که بنیامین نتانیاهو طی ماه‌ها اتخاذ کرده است، آماده نیستیم راه را برای بحث درباره مذاکرات جدید باز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مقاومت نمی‌پذیرد که از مذاکره به عنوان ابزاری برای دادن فرصت بیشتر به دشمن برای ادامه نقشه‌های خود علیه مردم ما استفاده کند و در حال حاضر آنچه برای مقاومت اهمیت دارد «حفاظت از مردم در برابر کشتارها» است.

پیشتر یک منبع برجسته در مقاومت فلسطین فاش کرده بود که جنبش حماس هنوز پیشنهادی از میانجی‌ها دریافت نکرده است.

این منبع افزود: حماس معتقد است در حالی که اسرائیل بر انجام کشتار در مناطق مختلف نوار غزه اصرار دارد، امکان مذاکره وجود ندارد و صهیونیست‌ها برای سرپوش گذاشتن بر اعمال جنایتکارانه خود نشان داده‌اند که در رسیدن به توافق جدی نیستند.

 اسامه حمدان، رهبر جنبش حماس، تاکید کرد: اسرای صهیونیستی که در دست مقاومت هستند، بر اساس کاغذی که به میانجی‌ها ارائه شده است، جز با توجه به شرایط مقاومت بازگردانده نمی‌شوند.

علی برکه، رئیس بخش روابط ملی جنبش حماس در خارج از کشور گفت: مقاومت به میانجی‌گران اطلاع داده است که باید آتش‌بس دائمی اعلام شود وهر پیشنهاد جدیدی که شامل آن نباشد، پذیرفته نخواهد شد.

وی افزود: هر پیشنهاد جدید باید شامل عوامل تعیین کننده مقاومت باشد که آتش بس، بازگشت آوارگان و عقب نشینی نیروهای اشغالگر از جمله آنان است.

کد خبر 1765973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha