پرچم فلسطین در مقر پارلمان ایرلند به اهتزاز درآمد

پرچم فلسطین در مقر پارلمان ایرلنددر «دوبلین»، پایتخت این کشور  به نشانه به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین برافراشته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « hotpress»، پرچم فلسطین در «لینستر هاوس» (مقر پارلمان ایرلند) در «دوبلین»، پایتخت این کشور  به نشانه به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین برافراشته شد.

ایرلند اکنون فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل و با روابط کامل دیپلماتیک بین دوبلین و رام الله به رسمیت می شناسد.

این تصمیم تاریخی به دنبال بیانیه «سیمون هریس» در هفته گذشته اتخاذ شد که در آن گفته شد، پرچم فلسطین در روز اجرایی شدن به رسمیت شناختن کشور فلسطین در بر فراز ساختمان پارلمان این کشور به اهتزاز درخواهد آمد.

هریس در اظهاراتش گفت که این تصمیم ایرلند برای زنده نگه داشتن امید است.

وی افزود: ما می خواستیم فلسطین را در پایان روند صلح به رسمیت بشناسیم، اما این حرکت را در کنار اسپانیا و نروژ انجام دادیم تا معجزه صلح را زنده نگه داریم.

«مایکل مارتین»، وزیر امور خارجه ایرلند هم در بیانیه‌ای گفت: به رسمیت شناختن فلسطین پایان یک فرآیند نیست بلکه آغاز یک راه است. ما عمیقا متعهد به پیگیری صلح و حمایت از دولت‌سازی فلسطین هستیم.

وی افزود: این حیاتی است که تشکیلات خودگردان فلسطین از حمایت کامل جامعه بین‌الملل در تلاش‌های اصلاحی و ارائه خدمات برخوردار شود و ما انرژی خود را برای این منظور مضاعف خواهیم کرد.

ایرلند، نروژ و اسپانیا روز گذشته (سه شنبه 8 خرداد) رسما کشور فلسطین را به عنوان یک بیانیه هماهنگ در «روح صلح» به رسمیت شناختند.

کد خبر 1765985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha