اقدام هنرمندان برای طراحی پوستر با عنوان «دیپلمات مقاومت، صدای کودکان غزه»

یکی از اقدامات این هنرمندان در قالب پوستر «دیپلمات مقاومت، صدای کودکان غزه» اثری از علیرضا امیدپور، هنرمند خوش ذوق البرزی بود که در میان آثار، مورد توجه قرار گرفت و در میدان فلسطین تهران نصب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز در راستای پاسداشت مقام شامخ شهیدان خصوصا شهدای خدمت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی هنرمندان فعالیت خود را در زمینه های تولید نماهنگ، طراحی پوستر و ... آغاز کردند. 

یکی از اقدامات این هنرمندان در قالب پوستر «دیپلمات مقاومت، صدای کودکان غزه» اثری از علیرضا امیدپور، هنرمند خوش ذوق البرزی بود که در میان آثار، مورد توجه قرار گرفت و در میدان فلسطین تهران نصب شد.

این هنرمند انقلابی در این رابطه گفت: چند روز پیش برنامه ای تحت عنوان شب خاطره با محوریت یاد و خاطره شهدای خدمت در حوزه هنری کشور برگزار شد که بنده هم حضور داشتم و مقرر شد تصویری با موضوع شهید امیر عبداللهیان را ترسیم کنم. ایده مشخصی وجود نداشت و طی مشورتی که با دوستان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بخشی از شخصیت شهید امیر عبدالهیان خیلی جای کار دارد و آن هم دفاع از مظلوم است.

وی ادامه داد: در نهایت بنده اندک توانی که داشتم را بر روی کار گذاشتم و لطف پروردگار بود که اثر دیده شد. نامی که برای اثر انتخاب کردیم، دیپلمات مظلومان بود. ما سعی کردیم نامی با مفهوم عام باشد. نام این اثر جزئی از شخصیت شهید امیر عبداللهیان است، این شهید روزی در چادرهای رفح می سوخت، روزی در یمن گرسنگی می کشید و روزی در سیستان و بلوچستان از محرومیت رنج می برد.

امیدپور بیان کرد: ویژگی شیعه امیرالمومنین (ع) این است که نمی تواند مظلوم را در هیچ نقطه ای از جهان تنها بگذارد و هر چه بتواند برای احقاق حق مظلوم می دود و از طریق هر تریبونی که داشته باشد، برایش فریاد می زند و تفاوتی ندارد که این مظلوم مسلمان باشد یا خیر، هم نژاد باشد یا خیر و هموطن باشد یا نه، به هر حال او انسان است و باید از انسان مظلوم دفاع کرد.

این هنرمند با اشاره به اینکه شهید حسین امیر عبداللهیان واقعا همین گونه بود، مطرح کرد: عده ای می گویند او فقط زبان غزه بود، کاش صدای مردم ایران هم بود؛ بی انصافی است که ما اطلاعات خود را از پیج ها و سایت های خدازده به دست بیاوریم و با استناد به آنها در مورد یک نفر نظر دهیم، بدون اینکه اطلاعات کافی و صحیح داشته باشیم و بدانیم که شخص مورد نظر چه فعالیت هایی داشته است.

وی با بیان اینکه نامی که ما برای این اثر انتخاب کردیم، برای کسی که فقط دیپلمات ما نبود، به نظرم عبارت درست و بجایی است، عنوان کرد: در روزگاری که همه در مقابل ظلم به مظلومان ساکت هستند یا اگر صدایی در مجامع بین المللی است، بسیار نحیف و دوپهلو است، شهید امیر عبداللهیان صدای رسایی داشت و برای آتش بس در غزه و دفاع از مظلوم همیشه در خط مقدم بود.

کد خبر 1766000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha