حمله به رفح عبور از خط قرمز نیست/ سیاست نظامی واشنگتن در قبال تل‌آویو تغییر نمی‌کند

دولت آمریکا در اقدام دیگری در حمایت از نسل‌کشی چند ماهه اسرائیل در نوار غزه، اشاره کرد که حملات مرگبار این رژیم که فلسطینی‌های آواره در شهر جنوبی رفح را هدف قرار می‌دهد از «خط قرمز» عبور نکرده است و منجر به تغییر سیاست واشنگتن در قبال تل آویو نمی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «presstv»، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در اقدام دیگری در حمایت از نسل‌کشی چند ماهه اسرائیل در نوار غزه، اشاره کرد که حملات مرگبار این رژیم که فلسطینی‌های آواره در شهر جنوبی رفح را هدف قرار می‌دهد از «خط قرمز» عبور نکرده است و منجر به تغییر سیاست واشنگتن در قبال تل آویو نمی شود.

مقامات دولتی آمریکا در نشست‌های مطبوعاتی، قتل عام اسرائیل در رفح را دلخراش توصیف کردند، اما مدعی شدند که این حمله که ده‌ها فلسطینی را به شهادت رساند، یک حمله هوایی بود و نه یک عملیات زمینی بزرگ.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: ما هنوز باور نداریم که عملیات زمینی بزرگ در رفح انجام شده باشد، بنابراین هیچ تغییری در سیاست واشنگن در قبال تل‌آویو انجام نخواهیم داد.

سخنگوی کاخ سفید گفت که تعداد تلفات غیرنظامی درست است اما کشته شدن افراد بی‌گناه در جنگ چیزی است که اغلب اتفاق می‌افتد.

علیرغم ارائه حمایت بی‌وقفه از اسرائیل در طول هشت ماه گذشته، کاخ سفید ادعا می‌کند که از اسرائیل خواسته است که نیروهای خود را بدون برنامه مشخصی برای تخلیه امن غیرنظامیان به رفح اعزام نکند.

«سابرینا سینگ» معاون سخنگوی پنتاگون نیز در نشست مطبوعاتی دیگری گفت: ارزیابی ما هنوز این است که آنچه در رفح اتفاق می‌افتد و آنچه ارتش اسرائیل انجام می‌دهد، دامنه محدودی دارد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا هفته گذشته به خبرنگاران گفت که هیچ فرمولی برای ارزیابی رفتار اسرائیل در رفح وجود ندارد.

حمله سه هفته ای اسرائیل به رفح پس از حمله هوایی روز یکشنبه که یک اردوگاه چادری در غرب شهر را به آتش کشید، خشم دوباره را برانگیخت.

حدود ۵۰ نفر از جمله بسیاری از کودکان در حمله دیرهنگام اسرائیل به اردوگاه خیمه‌ای در رفح کشته شدند که محکومیت جهانی و درخواست برای اجرای حکم دادگاه جهانی برای توقف حمله اسرائیل به غزه را به وجود آورد.

این حمله دو روز پس از آن صورت گرفت که دیوان بین المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا تجاوزات مورد حمایت آمریکا به غزه را که از اکتبر سال گذشته تاکنون بیش از ۳۶۰۰۰ کشته برجای گذاشته است، متوقف کند.

کد خبر 1766004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha