حضرت فضل بن موسی(ع) منت خداوند بر شهر جهرم است

سنگری گفت: حضرت فضل بن موسی(ع) منت خداوند بر شهر جهرم است و نعمت‌هایی که در این شهر هست همگی محصول نفس این شخصیت بزرگوار بوده و باید قدر این شخصیت را بیشتر بدانیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، محمدرضا سنگری در آیین افتتاحیه هشتمین کنگره ملی «فضل بن آفتاب» که در جوار حرم مطهر حضرت فضل بن موسی(ع) جهرم برگزار شد، ضمن معرفی ابعاد مختلف شخصیت این حضرت گفت: من بسیار به شخصیت بزرگ حضرت فضل بن موسی(ع) دل بسته و ایمان دارم.

وی افزود: حضرت فضل بن موسی(ع) منت خداوند بر شهر جهرم است و نعمت‌هایی که در این شهر هست همگی محصول نفس این شخصیت بزرگوار بوده و باید قدر این شخصیت را بیشتر بدانیم.

سنگری با اشاره به اینکه حضرت فضل بن موسی(ع) حافظ قرآن، کاتب قرآن و ناشر قرآن بوده است، بیان کرد: آن حضرت تحت تربیت حضرت احمد بن موسی(ع) در منطقه یسیره مدینه به نگارش قرآن پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه حضرت فضل بن موسی(ع) در ساوه شاهد کربلایی است که ۱۷ تن از خانواده حضرت موسی بن جعفر(ع) در آنجا به شهادت می‌رسند، گفت: حضرت فضل بن موسی(ع) پرورده دامن خانم بسیار بزرگی به نام نجمه خاتون سلام الله علیها است که برای ایشان ۱۲ نام نقل گردیده است.

این نویسنده و پژوهشگر درباره تاریخچه جهرم به عنوان پناهگاه امامزادگان گفت: جهرم همواره یک دژ بسیار بزرگ و استوار بوده همچنان که امروز هم حصن حصین انقلاب اسلامی است.

به گفته وی، جهرم پایتخت معنوی استان فارس است. همه کسانی که می‌خواستند پناهگاه مطمئن پیدا بکنند به جهرم می‌آمدند و در شاهنامه نیز ۱۶ بار به نام جهرم اشاره شده و داریوش سوم نیز به جهرم پناه آورده است.

سنگری با اشاره به اینکه در منطقه جهرم از حدود سال ۲۳ هجری اسلام منتشر می‌شود و در دره شهدا صدای اذان می‌پیچد، گفت: برخی مردم جهرم در بصره با حضرت علی(ع) محشور بودند، همچنین مردم این منطقه در یمن با امیرالمومنین(ع) دیدار داشتند.

وی اظهار کرد: مردم جهرم مردمی کاملاً علوی بودند که در آغاز حکومت امیرالمومنین(ع) در سال ۳۵ هجری در کوفه خدمت امیرالمومنین(ع) رسیده و به ایشان تبریک گفتند.
 

کد خبر 1766027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha