محافل انس با قرآن به مناسبت سالروز ارتحال امام برگزار می‌شود

حجت الاسلام غلامی گفت: به مناسبت سالروز ارتحال امام(ره) محافل انس با قرآن کریم به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مساجد استان برگزار می‌شود.

 حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، اظهارداشت: به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خردادماه برنامه‌های مختلفی از سوی ستاد گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل(ره) و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد در مناطق مختلف استان لرستان اجرا می‌شود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان افزود: چهار جلسه با موضوع سالگرد ارتحال امام راحل(ره) و قیام ۱۵ خرداد در استان برگزار و ۲۶ مصوبه نیز در این جلسات به تصویب رسیده است.

حجت الاسلام غلامی عنوان‌کرد:۲هزار و ۵۰۰ لرستانی به مرقد مطهر امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند و در شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان نیز مراسم ویژه سالگرد امام خمینی(ره) در روز دوشنبه، ۱۴ خردادماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم در خرم‌آباد با حضور آیت‌الله علی عباسی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعةالمصطفی العالمیه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در حوزه علمیه کمالیه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام غلامی برگزاری نشست هم‌اندیشی حوزویان و دانشگاهیان لرستان به میزبانی دانشگاه فرهنگیان لرستان در عصر روز ۱۴ خردادماه و سخنرانی آیت‌الله علی عباسی، عضو مجلس خبرگان رهبری با موضوع «اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) در خارج از ایران» را از دیگر برنامه‌ها عنوان‌کرد.

وی با بیان اینکه به‌مناسبت سالگرد شهدای قیام ۱۵ خرداد نیز در برخی از مساجد از جمله مسجد فاطمه‌زهرا(س) منطقه ۶۰ متری و مسجد امام علی(ع) منطقه گلدشت مراسم‌هایی برگزار خواهد شد، گفت: از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز محافل انس با قرآن کریم برپا می‌شود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان از برگزاری سوگواره  «موره‌خوانی» و آوازهای غم‌انگیز در شهرستان‌های دلفان، سلسله، کوهدشت و رومشکان و همچنین معرفی کتاب‌هایی با موضوع زندگی امام خمینی(ره)، اجرای مسابقات فرهنگی، برپایی ایستگاه‌های نقاشی، برپایی موکب‌های پذیرایی در محلات مختلف را از دیگر برنامه‌ها به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام راحل(ره) و گرامیداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد و شهدای خدمت عنوان‌کرد.

حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به اعزام روحانیون و مبلغان به مناطق محروم ساخت مستند و کلیپ با موضوع خاطرات مردم از امام راحل(ره) به مناسبت گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در استان گفت: با توجه به شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه در سانحه سقوط بالگرد، در برنامه‌های ویژه سالگرد ارتحال امام راحل(ره) و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد از شهدای خدمت نیز یاد خواهد شد.

وی گفت: انتظار می‌رود مردم با حضور خود در این مراسم‌ها ضمن بیعت با امام راحل(ره) و شهدای ۱۵ خرداد و شهدای خدمت حمایت خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبعیت خود از رهبر معظم انقلاب را اعلام کنند.

کد خبر 1766028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha